Firefox OS، سیستم‌عامل موبایل موزیلا را برروی مرورگر خود تجربه کنید

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا نمونه آزمایشی از سیستم‌عامل Firefox OS که برای ابزارهای موبایل طراحی شده را در دسترس عموم قرار داده است. این کمپانی سیستم‌عامل موبایل خود را در قالب یک افزونه برای مرورگر فایرفاکس ارائه کرده تا کاربران بتوانند از طریق کامپیوتر خود این سیستم‌عامل را تجربه کنند.
تبلیغات

موزیلا در حال تحقیق برای گسترش امکانات سیستم‌عامل نوپای Firefox OS است. این کمپانی تحقیقات گسترده‌ای را در برزیل آغاز نموده تا نیازهای کاربران را گردآوری کرده و براساس آنها سیستم‌عامل فایرفاکس مخصوص ابزارهای موبایل را توسعه دهد.

موزیلا اعلام نموده در این سیستم‌عامل تمرکز شرکت بر ارائه کیفیت در سطح بسیار بالا و طراحی متفاوت خواهد بود.

امکانات اولیه تلفن مانند برقراری تماس، ارسال و دریافت پیغام و تقویم در سیستم‌عامل فایرفاکس، همگی برپایه فناوری HTML5 کار می‌کنند.

در حال حاضر تعداد اندکی اپلیکیشن‌ برای این سیستم‌عامل وجود دارد که از طریق افزونه شبیه‌ساز فایرفاکس نیز قابل اجرا هستند. توسعه دهندگان نیز می‌توانند از طریق همین شبیه ساز شروع به تولید نرم‌افزار برای سیستم‌عامل فایرفاکس کنند.

انتظار می‌رود اولین ابزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس در سال 2013 وارد بازار شوند. دو تولید کننده بزرگ چینی، ZTE و TCL قول همکاری با موزیلا را داده‌اند و انتظار می‌رود اولین ابزارهای مبتنی بر این سیستم‌عامل توسط این دو شرکت تولید و روانه بازار شوند. تلفن‌های فایرفاکس از پردازنده Snapdragon کوالکام بهره خواهند برد، تراشه‌ای که در بسیاری از تلفن‌های هوشمند امروزی نیز بکار گرفته می‌شود.

برای تجربه سیستم‌عامل فایرفاکس برروی کامپیوتر ویندوز یا مک خود به این آدرس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات