اپل در بتای iOS 14.5 جایگاه تبلیغاتی جدیدی به صفحه جستجوی اپ استور اضافه کرد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در بتای iOS 14.5 بخش جدیدی برای تبلیغات به صفحه‌ی جستجوی اپ استور اضافه کرده است که شاید در نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل حضور پیدا نکند.
تبلیغات

به ‌نظر می‌رسد اپل به ‌عنوان بخشی از بتای iOS 14.5، درحال آزمایش راهی برای کسب درآمد از اپ استور (Apple App Store) است. این شرکت پروژه‌ای برای نمایش تبلیغات در بخش جستجوی اپ استور دارد که با نام App Store Search Ads شناخته می‌شود. براساس گزارش 9to5Mac، کاربران در iOS 14.5 متوجه بخشی برای محتوای تبلیغاتی در تب Search اپ استور هستند که در زیر قسمت پیشنهادی (Suggested) دیده می‌شود.

پیش‌تر اپل تنها در صورتی تبلیغات را در صفحه‌ی جستجوی اپ استور نمایش می‌داد که کاربران کلمه‌ی کلیدی خاصی را جست‌وجو کنند؛ دقیقا مشابه تبلیغات موتور جستجوی گوگل. این نوع تبلیغ جدید به‌طور طبیعی برجسته‌تر است و بیشتر به‌ چشم می‌آید؛ زیرا کاربر بدون اینکه چیزی را جست‌وجو کند، آن را می‌بیند. 

جایگاه تبلیغات در صفحه‌ی جستجوی اپ استور فعلا به‌صورت آزمایشی در بتای iOS 14.5 دیده می‌شود و شاید اپل در نهایت آن را به نسخه‌ی پایدار iOS 14.5 نیاورد. اپل احتمالا در تلاش است ازطریق نسخه‌ی بتا، استقبال کاربران از تبلیغ صفحه‌ی جست‌وجو و میانگین آمار CTA آن را ارزیابی کند.

تبلیغاتی که اپل در بخش جستجوی اپ استور نمایش می‌دهد بخش کوچکی از درآمد واحد تجاری خدمات (Services) شرکت کوپرتینویی را شامل می‌شود؛ امابه گفته‌ی تحلیلگران، درآمد تبلیغات در صفحه‌ی جستجوی اپل استور به‌مرور زمان رشد پیدا می‌کند.

پروژه‌ی App Store Search Ads در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و نشان داد اپل افزون‌ بر کارمزد ۱۵ تا ۳۰ درصدی که برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پولی یا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های دارای سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند، در پی کسب درآمد بیشتر از اپ استور است.

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر بالا کلیک کنید

اینکه کاربران iOS چه مقدار تبلیغات اسپانسری مشاهده می‌کنند موضوعی بحث‌برانگیز است؛ خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که دستگاه‌های مجهز به iOS اپل با قیمت زیادی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. تغییرات اخیر شامل اضافه شدن تبلیغات به سرویس‌هایی نظیر +Apple TV و +Apple Fitness در اپلیکیشن Settings می‌شوند. قطعا آشکارترین تغییر اعمال‌شده، به پروژه‌ی App Store Search Ads ارتباط دارد؛ زیرا اپل با نمایش محتوای تبلیغاتی، مستقیما کسب درآمد می‌کند. 

به ‌دلیل سیاست‌های جدید قابلیت App Tracking Transparency در iOS، روش‌های داخلی اپل برای تبلیغات بیشتر از قبل در معرض توجه قرار گرفته‌اند. برخی از گروه‌ها مدعی شده‌اند که اپل از سیستم App Tracking Transparency به‌عنوان راهی استفاده می‌کند تا خود را به تأمین‌کننده‌ی اصلی محتوای تبلیغاتی در iOS تبدیل کند و تمامی شبکه‌های تبلیغاتی را روی این پلتفرم از دور رقابت کنار بزند. راه دیگری که توسعه‌دهندگان می‌توانند ازطریق آن اپلیکیشن خود را برای افراد بیشتری به‌ نمایش بگذارند، شبکه‌ی تبلیغاتی فیسبوک است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، ماه گذشته‌ی میلادی گفت اپل انگیزه‌هایی برای دخالت در کسب‌و‌کار فیسبوک دارد.

پروژه‌ی App Store Search Ads با اتکا بر تمامی اطلاعات اپل ID، به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد کاربران آیفون و آیپد را با تبلیغات پربازده، هدف قرار دهند. با مراجعه به مسیر Settings -> Privacy -> Apple Advertising -> Personalised Ads امکان غیرفعال‌سازی تبلیغات هدفمند وجود دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات