آپدیت تجمعی KB4598291 ویندوز 10 برخی از بازی‌ها را از کار می‌اندازد

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی تجمعی KB4598291 ویندوز ۱۰ که چند روز پیش منتشر شد، در بسیاری از مواقع به‌سادگی نصب نمی‌شود و پس از نصب تعدادی از بازی‌ها نظیر World of Warcraft را از کار می‌اندازد.
تبلیغات

به‌روزرسانی‌هایی مایکروسافت برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عموما باگ‌های جدیدی دارد؛ بااین‌حال در چند وقت اخیر، اخبار زیادی در این زمینه نشنیده بودیم. براساس گزارش خبرگزاری تک‌اسپات، به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ مشکلاتی به‌همراه دارد؛ ازجمله جلوگیری از اجرای بازی‌ها‌. افزون‌براین، کاربران می‌گویند در اکثر اوقات به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ کامل نصب نمی‌شود.

به‌نوشته‌ی رسانه‌ی ویندوز لِیتست‌، به‌روزرسانی تجمعی KB4598291 که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، می‌کوشد برخی از مشکلات به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ را رفع کند. به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ باعث از‌کار‌افتادن قابلیت Alt-Tab (برای جابه‌جایی در بین اپلیکیشن‌ها) و ابزار مدیریت Windows Credentials می‌شد. همان‌طور‌که پیش‌تر بارها‌و‌بارها دیده‌ایم، به‌روزرسانی تجمعی KB4598291 برخی از مشکلات ویندوز ۱۰ را برطرف می‌کند؛ اما هم‌زمان مشکلات جدیدی به این سیستم‌عامل می‌آورد.

براساس چندین پست منتشرشده روی فیسبوک هاب (Feedback Hub)، حتی به‌روزرسانی KB4598291 نیز به‌راحتی نصب نمی‌شود. کاربران می‌نویسند وقتی فرایند نصب به‌روزرسانی KB4598291 به ۱۰۰ درصد نزدیک می‌شود، پیغام «نصب با خطا روبه‌رو شد» روی صفحه نقش می‌بندد و فایل به‌روزرسانی حذف می‌شود. یکی از کاربران می‌نویسد بیش از پنج بار برای نصب KB4598291 تلاش کرده؛ اما موفق نشده است این کار را انجام دهد.

کسانی که درنهایت توانسته‌اند KB4598291 را نصب کنند، احتمالا خیلی زود سراغ حذف‌کردن آن می‌روند؛ چراکه برخی از کاربران گزارش داده‌اند به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ بازی‌های مبتنی‌بر DirectPlay را از کار می‌اندازد. بازی محبوب World of Warcraft یکی از بازی‌هایی است که از این اتفاق متأثر شده.

طبق گزارشی جدید، دیگر به‌روزرسانی‌های تجمعی جدید ویندوز ۱۰ نیز مشکلاتی به‌همراه دارند. به‌عنوان مثال، KB4598299 و KB4598301 باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی از کاربران شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توانیم به صفحه‌ی آبی مرگ (BSOD) و کرش‌کردن اپلیکیشن‌ها اشاره کنیم. اپلیکیشن ویژوال استودیو (Visual Studio) دچار مشکل شده است و مایکروسافت در انجمن‌های پشتیبانی‌اشت نوشته است که فایل برطرف‌کننده‌ی مشکل جدید به‌صورت داخلی پیاده‌سازی شده و برای انتشار عمومی آماده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات