تصاویر رابط کاربری احتمالی اندروید ۱۲ منتشر شد

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل هنوز تاریخ عرضه اندروید ۱۲ را اعلام نکرده است؛ اما تصاویری منتشر شده‌اند که تغییرات ظاهری احتمالی رابط کاربری آن را نشان می‌دهند.
تبلیغات

به‌زودی شاهد معرفی اندروید ۱۲ خواهیم بود و انتظار داریم نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل  چند هفته دیگر منتشر شود. گوگل هنوز هیچ تاریخ عرضه دقیقی برای معرفی اندروید ۱۲ اعلام نکرده است؛ اما تصاویری منتشر شده‌اند که یک سری تغییرات ظاهری در رابط کاربری اندروید ۱۲ را نشان می‌دهند.

به گزارش AndroidAuthority، این تصاویر رابط کاربری اندروید ۱۲ و یک سری ویژگی‌های حریم شخصی جدید را نشان می‌دهند. در تصاویر منتشرشده می‌توانید پنل اعلان‌ها را مشاهده کنید که دیگر حالت شفاف ندارد. رنگ رابط کاربری هم تغییر کرده است که البته این موضوع می‌تواند وابسته به انتخاب حالت تاریک یا روشن باشد. انتظار می‌رود اندروید ۱۲ از سیستمی کاملا جدید برای انتخاب Theme بهره ببرد که نه‌تنها بر رنگ رابط کاربری، بلکه روی اپلیکیشن‌ها هم تأثیرگذار باشد.

تغییر رنگ اندروید ۱۲

پنل اعلان‌ها لبه‌های گردی پیدا کرده است و یک سری تنظیمات در این قسمت قرار گرفته‌اند تا کاربران سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشند.

در تصاویر منتشرشده، آیکون میکروفن و دوربین را داخل کادری سبزرنگ مشاهده می‌کنید. احتمالاً در اندروید ۱۲ اگر اپلیکیشنی به‌صورت ناخواسته از میکروفن و دوربین استفاده کند، به این شکل به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. با لمس کردن این کادر سبزرنگ مشخص می‌شود چه اپلیکیشن‌هایی از دوربین و میکروفن استفاده می‌کنند.

دسترسی به دوربین و میکروفن در اندروید ۱۲

تنظیمات حریم شخصی جدیدی به اندروید ۱۲ اضافه شده است. در تصاویر مشخص شده است که کاربران می‌توانند دسترسی به دوربین، میکروفن و حتی لوکیشن را کلا قطع کنند.

قطع دسترسی دوربین و میکروفن در اندروید ۱۲

 به نظر می‌رسد گوگل طراحی ویجت‌ها را هم در اندروید ۱۲ تغییر داده است. تصاویر منتشرشده ویجت جدیدترین پیام‌های دریافتی را نشان می‌دهند که لبه‌های گردی پیدا کرده است.

گرد شدن لبه منوی اعلان ها در اندروید ۱۲
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات