روش دسترسی به پنل کلاسیک System در ویندوز ۱۰

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰، پنل کلاسیک System را حذف کرد؛ اما می‌توان با ترفندهایی به این پنل دسترسی پیدا کرد.
تبلیغات

به گفته‌ی مایکروسافت، پنل کلاسیک System از ویندوز ۱۰ حذف شده است؛ اما در به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰، راهی مخفی برای بازکردن System Control Panel وجود دارد. برای اجرای دستور، کلیدهای ترکیبی Windows+R را به‌منظور بازشدن پنجره‌ی Run فشار دهید و دستور زیر را در پنجره‌ی Run کپی‌وپیست کنید و کلید Enter را فشار دهید:

{explorer.exe shell:{BB06C0E4-D293-4f75-8A90-CB05B6477EEE

System Control Panel به‌شکل کلاسیک باز خواهد شد. برای دسترسی آسان‌تر به این صفحه، می‌توانید میان‌بری برای آن ایجاد کنید. در دسکتاپ یا هر پوشه‌ی دیگر، راست‌کلیک و گزینه‌ی New > Shortcut را انتخاب کنید. در فیلد Type Location، دستور زیر را وارد و روی Next کلیک کنید:

{explorer.exe shell:::{BB06C0E4-D293-4f75-8A90-CB05B6477EEE

پنل کلاسیک سیستم

نام میان‌بر را برای مثال System بگذارید. حالا میان‌بری برای بازکردن System Control Panel دارید. برای تغییر آیکن، روی آن راست‌کلیک و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. روی تب Shortcut و سپس Change Icon کلیک و آیکن دلخواهتان را انتخاب کنید.

این دستور روی جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ (به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ یا 20H2) آزمایش شده است. مایکروسافت ممکن است در نسخه‌های آینده‌ی ویندوز ۱۰، پنل System را کاملا حذف کند که در‌این‌صورت از این دستور نمی‌توانید استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات