کد منبع ویندوز ۱۰ با قیمت ۶۰۰ هزار دلار به فروش گذاشته شد

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
هکری به‌تازگی مدعی شده است که به کد منبع ویندوز ۱۰ دسترسی دارد و آن را با قیمت ۶۰۰٬۰۰۰ دلار به فروش می‌رساند. یک محقق امنیتی می‌گوید این ادعا واقعی نیست.
تبلیغات

مدتی پیش مایکروسافت در جریان تحقیقات روی حادثه‌ی مربوط به نرم‌افزار سازمانی سولار ویندز (SolarWinds)‌ متوجه شد هکرها به اطلاعات شماری از حساب‌های کاربری داخلی مایکروسافت دسترسی پیدا کرده‌اند و بخشی از کد منبع (Source Code) این شرکت را دیده‌اند.

به گزارش MSPoweruser، هکری به‌تازگی مدعی شده است که به کد منبع ویندوز ۱۰ دسترسی دارد. این هکر گفته است کد منبع سیستم‌عامل بزرگ مایکروسافت را با قیمت ۶۰۰٬۰۰۰ دلار به‌فروش می‌رساند. 

طرح ادعای فروش سورس کد ویندوز ۱۰

این خبر نخستین بار توسط یکی از محققان امنیتی شرکت Rendition Infosec با نام جیک ویلیامز اعلام شد. ویلیامز می‌گوید هکرها ظاهرا عضو گروه روسی معروف Shadow Brokers هستند و احتمالا ادعایی دروغین مطرح کرده‌اند. او می‌گوید پیش‌تر گروه‌های هکر روسی اقدامات مشابهی انجام داده‌اند و نباید ادعای آن‌ها را باور کرد.

مکالمه با هکر مدعی فروش سورس کد ویندوز ۱۰

مایکروسافت در اطلاعیه‌ی پیشین خود گفت هکرها موفق به دیدن کد منبع برخی سرویس‌ها شده‌اند؛ اما اجازه‌ی اصلاح کردن آن را نداشته‌اند. مایکروسافت همچنین اعلام کرد هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد مشاهده  کد منبع توسط هکرها، امنیت سرویس‌ها یا داده‌های مشتریان این شرکت را به خطر انداخته باشد. 

مایکروسافت به‌صراحت می‌گوید مشاهده کد منبع، خطر را افزایش نمی‌دهد؛ زیرا این شرکت به‌منظور تأمین امنیت سرویس‌های خود صرفا به کد منبع متکی نمی‌شود و اقدامات بیشتری انجام می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات