ویدیو نگاه نزدیک به ویندوز 10 ایکس، ما را با این سیستم‌عامل آشنا می‌کند

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویدیوی جدید ویندوز سنترال، ما را به‌طور کامل با ویندوز 10 ایکس آشنا می‌کند. نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی ویندوز ۱۰ بهار سال آینده برای دستگاه‌های تک‌نمایشگره منتشر خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت در اردیبهشت‌ماه امسال در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز 10 ایکس (Microsoft Windows 10X) را برای دستگاه‌های تک‌نمایشگره نیز در دسترس قرار دهد. این آخرین خبری است که درباره‌ی ویندوز 10 ایکس مایکروسافت شنیده‌ایم. مایکروسافت هرگز جزئیات بیشتری درباره‌ی پیشرفت‌های پروژه‌ی توسعه‌ی این سیستم‌عامل ارائه نداد و هیچ نسخه‌ی آزمایشی از آن در دسترس قرار نگرفت.

بااین‌حال به‌تازگی ویدئوی ویندوز ۱۰ ایکس توسط ویندوز سنترال فاش شده است. براساس گزارش خبرگزاری ویندوز سنترال، آنچه در ویدئو می‌بینیم نسخه‌ی از ویندوز 10 ایکس است که به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی نهایی آن باشد. این، همان نسخه‌ای است که روی دستگاه‌های تک‌نمایشگره منتشر می‌شود و فعلا شاهد فاش شدن نسخه‌ی دونمایشگره‌ی آن نبوده‌ایم. 

تماشای ویدئو در یوتیوب

ویدئوی فاش‌شده از ویندوز 10 ایکس مایکروسافت روی شایعه‌های پیشین مهر تأیید می‌زند؛ شایعه‌ها می‌گفتند مایکروسافت تصمیم گرفته است پشتیبانی از اپلیکیشن‌های Win32 را از ویندوز 10 ایکس حذف کند. ویندوز 10 ایکس برخی اصلاحات دیگر نیز نسبت‌به ویندوز 10 معمولی تجربه کرده است. 

رابط کاربری ویندوز 10 ایکس هنوز شبیه به همان زمانی است که این سیستم‌عامل برای نخستین بار معرفی شد که البته نکته‌ای منفی به‌شمار نمی‌رود. کارشناس ویندوز سنترال که با ویندوز 10 ایکس کار کرده است می‌گوید این سیستم‌عامل انیمیشن‌های روان‌تری دارد و به‌طور کلی تروتمیزتر از ویندوز 10 استاندارد به‌نظر می‌رسد. 

ویندوز 10 ایکس در ابتدا توسط مایکروسافت به‌عنوان سیستم‌عاملی مخصوص دستگاه‌های دونمایشگره معرفی شد؛ بااین‌حال فرایند توسعه‌ی ویندوز 10 ایکس کندتر از حد انتظار پیش رفت و مایکروسافت اعلام کرد تصمیم گرفته است ابتدا آن را روی دستگاه‌های تک‌نمایشگره منتشر کند. در حال حاضر به‌ طور دقیق نمی‌دانیم که تاریخ انتشار ویندوز 10 ایکس برای چه زمانی تعیین شده است؛ اما ویندوز سنترال می‌گوید این سیستم‌عامل بهار پیش رو برای دستگاه‌های تک‌نمایشگره در دسترس قرار می‌گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات