فراخوان مایکروسافت بر تغییر UX ویندوز ۱۰ در آینده‌ی نزدیک دلالت دارد

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت به ‌دنبال استخدام مهندس ارشد نرم‌افزار برای «نوسازی گسترده‌ی بصری تجربه‌ی کاربری ویندوز» است. آیا ردموندی‌ها واقعا روی پروژ‌ه‌ی بزرگ Sun Valley کار می‌کنند؟
تبلیغات

مایکروسافت مدتی پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد در شماری از سرویس‌ها و حتی محصولات خود از تراشه‌ی سفارشی استفاده کند و همین موضوع تعجب تحلیلگران زیادی را به‌ دنبال داشت. اگر این موضوع باعث شد نگران فاصله گرفتن مایکروسافت از مبحث نرم‌افزار و  تمرکز ویژه‌ی آن بر سخت‌افزار شوید، بهتر است نگرانی‌تان را کم کنید.

به‌تازگی فراخوانی روی وب‌سایت مایکروسافت قرار گرفته است که بر اساس آن، شرکت ردموندی در پی استخدام نیرو در برخی حوزه‌ها است. مایکروسافت به‌ دنبال مهندس ارشد نرم‌افزار برای کار در تیم تجربه‌ی کاربری اصلی ویندوز (Windows Core User Experience) است و همین موضوع نشان می‌دهد برنامه‌های بزرگی برای ویندوز ۱۰ در آینده‌ای نزدیک در سر می‌پروراند. به‌طور مشخص‌تر، مایکروسافت قصد دارد در آینده تجربه‌ی کاربری ویندوز ۱۰ را متحول کند. 

مایکروسافت در بخش توضیحات فراخوان می‌گوید کسانی که در تیم Windows Core User Experience استخدام می‌شوند، روی پلتفرم کلیدی این شرکت یعنی سرفیس (Surface) کار می‌کنند و همچنین مشغول همکاری با شرکای تجاری مایکروسافت می‌شوند تا تجربه‌ی ویندوز «به‌ شکلی گسترده از لحاظ بصری نوسازی شود.»

مایکروسافت با انجام این کار قصد دارد به مشتریان نشان بدهد که «ویندوز بازگشته است» و همچنین مطمئن شود که ویندوز می‌تواند «بهترین تجربه‌ی کاربری سیستم‌ عامل» را به مشتریان ارائه بدهد. بر اساس گزارش تامز هاردور، فراخوان مایکروسافت به‌سرعت توسط رسانه‌های حوزه‌ی فناوری نظیر ورج رؤیت شد. 

مایکروسافت می‌خواهد نشان دهد که «ویندوز بازگشته است»

ورج در گزارشی نوشت مایکروسافت احتمالا در تلاش است به ‌لطف تجربه‌ی نیروهای جدید روی پروژه‌ی Sun Valley کار کند؛ پروژه‌ای که نخستین بار در سال گذشته‌ی میلادی ویندوز سنترال به آن اشاره کرد. گفته می‌شود مایکروسافت می‌خواهد بازطراحی ویندوز را در قالب پروژه‌ی Sun Valley متمرکز کند و تجربه‌ی کاربری این سیستم‌عامل را به ‌شکلی محسوس دستخوش تغییر سازد.

فراخوان مایکروسافت از زمان نخستین انتشار با برخی تغییرات مواجه شده است و اکنون متنی مبهم در بخش توضیحات آن به‌ چشم می‌خورد: «... در این تیم، شما با بقیه هماهنگ می‌شوید و تجاربی ارائه می‌دهید که تضمین می‌دهند ویندوز تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی برای مشتریان ما ایجاد می‌کند.» تغییر ناگهانی بخش توضیحات فراخوان، کمی مشکوک است و احتمال حقیقی بودن ادعای مطرح‌شده توسط رسانه‌هایی مثل ورج مبنی‌ بر احتمال تغییر تجربه‌ی کاربری یا رابط کاربری ویندوز ۱۰ را بالا می‌برد.

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، به‌روزرسانی Sun Valley احتمالا در سال جاری میلادی از راه می‌رسد و تغییراتی روی منوی استارت، اکشن سنتر، اکسپلورر و دیگر رابط‌های اصلی ویندوز اعمال می‌کند تا به «طراحی مدرن، انیمیشن‌های بهتر و قابلیت‌های جدید» مجهز شوند. 

مایکروسافت می‌گوید مهندس ارشد نرم‌افزاری که استخدام می‌کند با تیم سرفیس و شرکای تجاری این شرکت نیز همکاری خواهد کرد. این موضوع بدین معنی است که احتمالا مایکروسافت می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را بسیار بیشتر کند. از زمانی‌که مایکروسافت تیم ویندوز را در سال گذشته‌ی میلادی تحت مدیریت پانوس پانای، مدیر ارشد محصول خود درآورد، استراتژیِ این‌چنینی کاملا قابل‌پیش‌بینی بود. البته در حال حاضر عملا هیچ جزئیات دقیقی نمی‌دانیم. 

اینکه تغییرات می‌توانند مطابق ادعای مایکروسافت «ویندوز را برگردانند»، موضوعی است که نیاز به بحث دارد و با گذر زمان بیشتر از نتیجه‌ی آن مطمئن خواهیم شد. آیا ویندوز از دور رقابت و مسیر اصلی خارج شده است؟ وقتی بحث به استفاده‌ی گاه‌و‌بی‌گاه از سیستم‌عامل می‌رسد، ویندوز با رقابتی شدید از سوی اپل مواجه است و در زمینه‌ی کاربران حرفه‌ای، ویندوز رقیبی قدر به ‌نام لینوکس دارد. اما امروزه از ویندوز به‌عنوان سیستم‌عاملی پیش‌فرض برای انجام بسیاری از کارها یاد می‌شود.

تلاش در راستای دوست‌داشتنی‌تر کردن ویندوز برای قشر خاصی از کاربران (نظیر آنچه برای ویندوز ویستا و ارتباط با کاربران کژوال دیدیم) در گذشته چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. به ‌همین دلیل کنجکاویم که مایکروسافت چگونه می‌خواهد با استراتژی‌های جدی متحول‌سازی تجربه‌ی کاربری ویندوز ۱۰، از بروز اشتباهات گذشته جلوگیری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات