هنوز ۱۰۰ میلیون کامپیوتر در دنیا از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت رسما پشتیبانی از ویندوز ۷ را پایان داد؛ اما همچنان میلیون‌ها کامپیوتر مجهز به ویندوز ۷ در دنیا فعالیت می‌کنند.
تبلیغات

درحالی‌که مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ را پایان داده، اد بات، یکی از مقام‌های این شرکت، اعلام کرده که هنوز ۱۰۰ میلیون کامپیونر ویندوز ۷ در دنیا فعالیت می‌کنند.

به‌گزارش وب‌سایت ExtremeTech، مایکروسافت آمار دقیقی منتشر نکرده و اطلاعاتی که اد بات منتشر کرده، از بعضی از سازمان‌های دولتی آمریکا مانند StatCounter به‌دست آمده است. این سازمان پیش‌بینی کرده بود تا ژانویه‌ی ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰۰ میلیون کامپیوتر با ویندوز ۷ در دنیا وجود دارند. حالا یک سال بعد با استفاده از روش‌هایی جدید مشخص شده که میزان کاربران ویندوز ۷ به نصف کاهش پیدا کرده است. کاهش کاربران ویندوز ۷ خبر خوشحال‌کننده‌ای است؛ اما همچنان ۱۰۰ میلیون دستگاه از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند که به‌روزرسانی امنیتی جدیدی دریافت نمی‌کنند.

بات به این موضوع اشاره کرده که سال گذشته ۱۸٫۹ درصد مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت‌های دولتی از ویندوز ۷ استفاده می‌کردند که این آمار در‌حال‌حاضر به ۸٫۵ درصد کاهش پیدا کرده است. براساس گزارش وب‌سایت NetMarketShare، کاربران ویندوز ۷ از ۳۱٫۲ به ۲۱٫۷ درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

استفاده از ویندوز ۷ می‌تواند بسیاری از سازمان‌ها را به‌خطر بیندازد و اطلاعات مهم آن‌ها را به‌سرعت دراختیار هکرها قرار دهد. البته مشخص شده است مایکروسافت همچنان از بخش امور مشتریان ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند و حتی برخی شرکت‌ها می‌توانند برای دریافت به‌روزرسانی جدید تا سال ۲۰۲۳ هزینه پرداخت کنند. البته مایکروسافت اعلام کرده است هزینه پرداختی برای دریافت به‌روزرسانی برای ویندوز ۷ بسیار بیشتر از دریافت لایسنس ویندوز ۱۰ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات