پیش نمایش پروژه Reunion ویندوز ۱۰ در دسترس قرار گرفت

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت نخستین نسخه‌ی پیش‌نمایش پروژه‌ی Reunion را در دسترس قرار داد. پلتفرم Reunion ساخت اپلیکیشن برای ویندوز ۱۰ را بسیار ساده‌ می‌کند.
تبلیغات

در جریان برگزاری کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ (Build 2020) مایکروسافت خبر بسیار مهمی برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اعلام کرد. ردموندی‌ها در این کنفرانس از کار روی پروژه‌ی بازپیوست (Project Reunion) خبر دادند و گفتند این پروژه قرار است فرایند توسعه‌ی اپلیکیشن برای پلتفرم ویندوز ۱۰ را ساده کند.

پروژه‌‌ی Reunion مایکروسافت API اپلیکیشن‌های قدیمی win32ا(Windows API) را با API اپلیکیشن‌های یونیورسال (Universal Windows Platform) ادغام کرده است و از طریق ابزارهایی نظیر NuGet به‌صورت مستقل از سیستم‌عامل در دسترس قرار می‌دهد. اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از ابزارهای پروژه‌ی Reunion ساخته می‌شوند، روی تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۰ و تمامی دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل اجرا می‌شوند.

مایکروسافت چند روز پیش در بیانیه‌ای رسمی، نخستین نسخه‌ی پیش‌نمایش پروژه‌ی Reunion (نسخه‌ی 0٫1٫0) را منتشر کرد. پیش‌نمایش محدود پروژه‌ی Reunion مایکروسافت روی پی‌ریزی توزیع ران‌تایم (Runtime) این پروژه کار می‌کند و شامل برخی ابزارها است که مایکروسافت طی چند وقت اخیر روی آن‌ها کار کرده تا مطمئن شود اپلیکیشن‌ها توانایی استفاده از API-های پروژه‌ی Reunion را دارند.

به‌ منظور متحدسازی این پلتفرم، کارهای بیشتری توسط مایکروسافت در حال انجام است و این‌طور که به ‌نظر می‌رسد، شرکت ردموندی قصد دارد قابلیت‌های اضافه‌ای نظیر API-های Windowing و حافظه‌های ذخیره‌سازی را در ماه‌های پیش رو به پروژه‌ی Reunion بیاورد. مایکروسافت همچنین در حال تلاش برای بهبود عملکرد پروژه‌ی Reunion است. 

قائم‌مقام اجرایی زیرشاخه‌ی Experiences and Devices Group مایکروسافت در جریان برگزاری مراسم بیلد ۲۰۲۰ به رسانه‌ها گفت مایکروسافت با پروژه‌ی Reunion قصد دارد «قدرت ترکیب‌شده‌ی اپلیکیشن‌های win32 و یونیورسال» را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد. مایکروسافت می‌گوید به ‌لطف ادغام API-های win32 و UWP، توسعه‌دهندگان از این پس می‌توانند صرفا یک «اپلیکیشن ویندوز» بسازند. 

Reunion قرار است پلتفرمی مشترک برای اپلیکیشن‌های جدید ارائه دهد. این پروژه به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های فعلی را مدرن‌سازی و به جدیدترین قابلیت‌ها به‌روزرسانی کنند؛ صرف ‌نظر از اینکه با زبان برنامه‌نویسی ++C نوشته شده باشند یا NET. که خود شامل WPF و Windows Forms و UWP است. Reunion تبعیضی برای اپلیکیشن‌های مبتنی ‌بر فریم‌ورک React Native قائل نمی‌شود. 

پیشنهاد می‌کنیم فعلا برای انجام کار، سراغ نسخه‌ی پیش‌نمایش پروژه‌ی Reunion مایکروسافت نروید. اما اگر صرفا برای کنجکاوی به استفاده از Reunion علاقه‌مند هستید، می‌توانید آن را دانلود کنید. جزئیات بیشتر را در وبلاگ مایکروسافت بخوانید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات