استفاده از کورتانا برای جستجوی صوتی فایل‌ در ویندوز ۱۰

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
در جدیدترین نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ که در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته است، به کمک کورتانا می‌توان فایل‌های مورد نظر را جست‌وجو کرد.
تبلیغات

مایکروسافت قصد ندارد کورتانا را برای اندروید و iOS توسعه بدهد؛ اما این دستیار صوتی با قدرت روی ویندوز ۱۰ به فعالیت خود ادامه خواهد ‌داد و حتی ویژگی‌های جدید دریافت خواهد کرد. جدیدترین نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ که در اختیار کاربران اینسایدر قرار گرفته است، این امکان را فراهم می‌کند که به‌ کمک کروتانا بتوان فایل‌ها را جست‌وجو کرد. همچنین کاربران نسخه Enterprise که با وان‌درایو و شیرپوینت کار می‌کنند، می‌توانند با کمک کورتانا فایل‌های خود را در شبکه پیدا کنند؛ البته موضوع مهم این است که کاربران بدون ارائه اطلاعات خیلی دقیق، قادر به پیدا کردن فایل مورد نظر خود هستند.

براساس اطلاعات منتشرشده، کافی است بخشی از نام فایل یا نام نویسنده را بگویید تا هوش مصنوعی فایل را پیدا کند. مثلا می‌توانید به کورتانا بگویید فایل‌های بازاریابی را برای شما باز کند یا فایل‌های اکسل مربوط به حوزه مالی را در اختیار شما بگذارد؛ به همین راحتی می‌توان با کورتانا به ‌دنبال فایل‌های مختلف گشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات