مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی‌ جزئی منتشر می‌کند

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در قالب Windows Feature Experience Pack، به مرور زمان به‌روزرسانی‌ جزئی برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند.
تبلیغات

شرکت‌های مختلف نرم‌افزاری عموما سعی می‌کنند محصولات خود را ارتقا دهند. این کار برای سازگار شدن با نیازهای کاربران در بازه‌های زمانی مختلف و رفع مشکلات نسخه‌های قبلی انجام می‌شود. مایکروسافت تاکنون بارها برای آخرین نسخه ‌ویندوز به‌روزرسانی‌های مختلفی منتشر کرده است که عموما از سوی کاربران قابل قبول بوده‌اند. اما این بار مایکروسافت سیاست خود را در ارتقای ویندوز ۱۰ تغییر داده است. جدیدترین گزارش منتشرشده در فضای مجازی به ما از جزئیات این رویکرد جدید خبر می‌دهد.

مدتی است مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت‌های جدید کوچک‌تر برای ویندوز ۱۰ در قالب یک بسته به‌ نام Windows Feature Experience Pack است. این رویکرد جدید در اوایل سال جاری در ویندوز ۱۰ ظاهر شد؛ اما مایکروسافت فقط محتوای بسته‌های ارسالی هفته‌ی جاری را تأیید کرده است. طبق گفته مایکروسافت، از Windows Feature Experience Pack برای بهبود برخی از ویژگی‌ها و تجربیات استفاده می‌شود که مستقل از سیستم ‌عامل توسعه یافته‌اند.

اولین بسته‌ی ویژگی‌های جدید در این هفته برای آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی بتای ویندوز ۱۰ منتشر شده است. قابلیت این بسته به‌ برنامه‌ی پیش‌فرض ثبت اسکرین شات در ویندوز مربوط می‌شود. با وجود این ویژگی، برنامه مذکور می‌تواند اسکرین‌ شات‌ را مستقیما به پوشه‌های File Explorer منتقل کند. این بسته همچنین شامل حالت تقسیم صفحه‌کلید برای دستگا‌‌ه‌های لمسی است که می‌توانند به تبلت تبدیل شوند.

مایکروسافت می‌گوید بسته‌های دارای قابلیت‎‌های جدید برای تسترهای ویندوز ارسال می‌شود؛ دقیقاً مانند انتشار نسخه‌ی بتای به‌روزرسانی‌های مختلف. هنوز مشخص نیست چگونه این بسته‌ها به دست کاربران دیگر می‌رسد. این بسته‌های ویژه، یک کانال جدید برای مایکروسافت هستند تا بتواند قسمت‌هایی از ویندوز را ارتقا دهد که مستقیماً توسط سیستم‌عامل کنترل نمی‌شوند اما برنامه‌های جداگانه‌ای نیستند که مراحل به‌روزرسانی آن‌ها ازطریق فروشگاه نرم‌افزار ویندوز انجام شود.

این بدان معنا است که ما طی ماه‌ها و شاید سال‌های آینده با به‌روزرسانی‌های جزئی بیشتری برای ویندوز ۱۰ روبه‌رو می‌شویم. به‌طور معمول، مایکروسافت دو به‌روزرسانی بزرگ سالانه برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند که یکی از آن‌ها حوالی ماه آوریل و دیگری اکتبر به دست کاربران می‌رسد. این شرکت برای برخی از به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ از مدل ارتقا به سبک Service Pack استفاده کرده است که شامل تغییرات نسبتا جزئی در یک به‌روزرسانی و تغییرات بزرگ‌تر در دیگری می‌شود.

براندون لوبلانک، یکی از مسئولان مایکروسافت، درباره‌ی سیاست جدید این شرکت برای ارتقا ویندوز ۱۰ گفت:

با آزمایش این فرایند ابتدا با Windows Insiders، امیدواریم دامنه و فرکانس انتشار را در آینده گسترش دهیم. در نهایت به‌روزرسانی Windows Feature Experience Pack در فرایند سرویس‌دهی موجود برای ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد و ازطریق Windows Update به مشتریان تحویل داده می‌شود.

به ‌نظر می‌رسد این روش بتواند ظرف مدت کم، به‌روزرسانی‌ بیشتری به کاربران برساند. درنتیجه می‌توان Windows Feature Experience Pack را یک رویکرد خوب در دنیای فناوری دانست.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی این به‌روزرسانی‌های جزئی چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند با استفاده از این روش کاربران خود را راضی نگه دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات