تاریخ انتشار سیستم عامل macOS 11 Big Sur مشخص شد

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در رویداد one more thing درکنار معرفی کامپیوترهای جدید مک، تاریخ دقیق انتشار نسخه‌ی کامل مک او اس ۱۱ بیگ سر و امکانات جدید این سیستم‌عامل را افشا کرد.
تبلیغات

امشب، اپل در جریان برگزاری رویداد one more thing  اعلام کرد ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان)، مک اواس ۱۱ بیگ سر برای دستگاه‌های مک تحت پشتیبانی آن منتشر می‌شود. پیش‌تر در جون امسال، کوپرتینویی‌ها در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان اپل از به‌روزرسانی macOS X به نسخه‌ی جدید خبر داده بودند و از آن زمان، کار روی نسخه‌ی بتای آن را آغاز کردند.

بیگ سر اهمیت زیادی برای مک‌های مبتنی‌بر اپل سیلیکون دارد. به اعلام اپل، به‌روزرسانی جدید به منظور افزایش عملکرد سیستم مک‌بوک‌های جدید با تراشه‌ی M1 انجام شده است و امکان اجرای اپلیکیشن‌های آی‌اواس در این مک‌بوک‌ها را فراهم می‌کند.

افزودن ویرایش عکس در مسیجز در مک او اس ۱۱

مک او اس بیگ سر بازآرایی‌ بصری بزرگی را برای رابط کاربری و بسیاری از اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کند که یکی از این تغییرات، ایجاد تشابه پنل اعلانیه control center مک‌بوک با آی ‌او اس و آیپد او اس است. ناگفته نماند برخی از ویژگی‌های بیگ سر مانند نسخه‌ی جدید سافاری، پیش‌تر دردسترس کاربرانی قرار گرفته بود که از سیستم‌عامل کاتالینا استفاده می‌کردند.

کنترل سنتر مک او اس ۱۱ بیگ سر

به‌روزرسانی iOS عرضه‌شده در ماه گذشته، قابلیت‌های جدیدی از پیام‌رسان Messages مانند منشن‌کردن، پاسخ‌های درون‌خطی و پین‌کردن مکالمات دراختیار کاربران آیفون قرار داده بود که حالا این ویژگی‌ها به پیام‌رسان مک‌بوک نیز اضافه می‌شود. همچنین پس از انتشار به‌روزرسانی جدید، کاربران برای اولین‌بار می‌توانند در مک مموجی بسازند.

درباره‌ی تغییرات جدیدی که مک ‌او اس ۱۱ بیگ سر برای مک‌‌های تحت پشتیبانی آن فراهم می‌کند، می‌توان به ویژگی‌های جدید اپلیکیشن Maps مانند نقشه‌های داخلی (indoor maps) اشاره کرد. همچنین، کاربران مک می‌توانند از ویژگی نمایش مجازی از نمای خیابان در گوگل مپس استفاده کنند. ویژگی‌های یادشده پیش‌تر برای کاربران آیفون اضافه شده بود. 

نسخه جدید سافاری در مک او اس ۱۱

پیش از عرضه‌ی به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل مک، اپل به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های Ios، iPadOS، watchOS و tvOS را منتشر کرده بود.

اولین‌ نسخه‌ از مک‌ او اس ۱۱ بیگ سر در قالب به‌روزرسانی رایگان دردسترس کاربران مک‌‌بوک‌هایی قرار می‌گیرد که دستگاه‌شان قابلیت پشتیبانی از آن را دارند و جایگزین کاتالینا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات