سامسونگ برخی از قابلیت‌های One UI 3.0 را معرفی کرد

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
صفحه‌ی جدیدی در وب‌‌سایت رسمی مالزی سامسونگ، بعضی از قابلیت‌های رابط کاربری One UI 3.0 را معرفی کرده است.
تبلیغات

مدتی پیش مطلبی در فضای مجازی منتشر شد که از انتشار نسخه‌ی بتای جدیدترین رابط کاربری سامسونگ برای بعضی از گوشی‌های این شرکت خبر می‌داد. اکنون One UI 3.0 کاملا در مرحله‌ی نسخه‌ی بتای عمومی قرار دارد و خانواده گلکسی اس ۲۰ در ایالات متحده آمریکا و آلمان وارد برنامه آزمایشی رابط کاربری جدید سامسونگ شده‌اند. 

اکنون دستگاه‌های یادشده در این دو منطقه علاوه ‌بر اندروید ۱۱، از نسخه‌ی بتای عمومی رابط کاربری One UI 3.0 نیز استفاده می‌کنند. البته مدتی است سری نوت ۲۰ نیز به این برنامه افزوده شده و درحال گذراندن آزمایش‌های اولیه است. اخیرا یک صفحه‌ی جدید در وب‌سایت رسمی مالزی سامسونگ قرار گرفته است که به برخی از عمده‌ترین ویژگی‌های One UI 3.0 اشاره می‌کند.

رابط کاربری One UI 3.0

احتمالا بزرگ‌ترین خبری که در صفحه‌ی مذکور  وجود دارد، مربوط به متن کوچکی است که زیر تصاویر دیده می‌شود. بر اساس این متن، رابط کاربری جدید سامسونگ برای انتشار در ماه نوامبر ‌آماده است. البته هنوز باید منتظر فهرست رسمی  دستگاه‌ها و مناطقی باشیم که توسط سامسونگ برای دریافت One UI 3.0 پشتیبانی می‌شوند. با توجه‌ به برنامه‌ی بتای فعلی، فقط می‌توانیم فرض کنیم که سری S20 اولین خانواده‌ای هاستکه این به‌روزرسانی را به‌طور کامل دریافت می‌کند. از آن‌جایی که در صفحه‌ی یادشده به‌طور برجستهی به هر دو دستگاه گلکسی فولد قدیمی و Z فولد ۲ جدید اشاره شده است و دستگاه‌های سری گلکسی تب نیز دیده می‌شوند، احتمالا شاهد انتشار اولیه‌ی گسترده‌ی One UI 3.0 خواهیم بود.

بعضی از ویژگی‌های جذاب نسخه‌ی جدید رابط کاربری سامسونگ نیز معرفی شده‌اند که از آن‌ جمله می‌توان به طراحی دوباره بخش Quick Panel اشاره کرد که شامل کنترل‌های چندرسانه‌ای اندروید ۱۱ است. این قسمت می‌تواند به کاربران امکان جا‌به‌جایی آسان بین منابع و کنترل‌های مختلف پخش چندرسانه‌ای بدهد.

رابط کاربری One UI 3.0

One UI 3.0 تعداد دسته‌های موجود در صفحه قفل Dynamic را  نیز دوبرابر می‌کند.

رابط کاربری One UI 3.0

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در صفحه‌ی قرارگرفته در وب‌سایت رسمی مالزی سامسونگ چندین بار اسم گلکسی Z فولد ۲ به چشم می‌خورد. چند پنجره فعال با نمایشگر سه‌طرفه اتفاق جدیدی نیست و از زمان رونمایی Z فولد ۲ وجود دارد. بااین‌حال، اکنون اصلاحاتی در اندروید ۱۱ و One UI 3.0 ایجاد شده  استکه کارکرد آن را بهبود بخشد؛ این اصلاحات به گلکسی فولد اصلی، گلکسی تب S7 و S7 پلاس نیز اضافه می‌شود.

پیش‌نمایش دوگانه (Dual Preview) و دوربین اصلی به‌جای سلفی (Rear Camera Selfi) از نمونه‌ ویژگی‌هایی هستند که ‌اکنون در گلکسی Z فولد ۲ وجود دارند. این قابلیت با شکل منحصر‌به‌فرد باعث می‌شود انعطاف‌پذیری دوربین افزایش یابد. متأسفانه این قابلیت‌ها در گلکسی فولد اصلی فراموش شده‌اند؛ ولی با به‌روزرسانی One UI 3.0 این دستگاه می‌تواند عملکردی مشابه نسل جدید داشته باشد.

رابط کاربری One UI 3.0

در اشاره دیگری که به گلکسی Z فولد ۲ شده، سامسونگ ظاهرا در حال برنامه‌ریزی برای تغییر تنظیمات بخش View است. البته گلکسی Z فولد ۲ از قبل دارای یک قابلیت خوب برای استفاده از گوشی با تنظیمات DPI برای این بخش بوده است. شما می‌توانید از این دستگاه در هر حالتی که رابط کاربری آن برای انجام یک کار مشخص آسان‌تر باشد، استفاده کنید. اگر به دانستن مطالب بیشتر در این باره علاقه‌مند هستید می‌توانید از نقد‌های منتشرشده در سایت‌های مختلف را مطالعه کنید؛ اما این مسئله در حال‌ حاضر کمی مبهم است. ظاهرا سامسونگ قصد دارد آن را تغییر بدهد و به یک قابلیت پیش‌فرض تبدیل کند.

رابط کاربری One UI 3.0

چند قابلیت جدید به رابط کاربری سامسونگ اضافه شده است که نام‌های جالبی دارند. ابتدا باید به Good Lock اشاره کنیم که قرار است ترفندهای جدیدی برای افزایش امنیت دستگاه به آن‌ اضافه شود. سپس قابلیت Wonderland وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تصاویر پس‌زمینه‌ای ایجاد کنید که به حرکت‌های تلفن همراه شما پاسخ می‌دهند. Pentastic به کاربر اجازه می‌دهد دستورهای اجرایی قلم لمسی S Pen Air و صدای مربوط به آن را سفارشی‌سازی کنند. البته بعضی محدودیت‌های منطقه‌ای نیز برای این قابلیت‌ها اعمال می‌شود.

رابط کاربری One UI 3.0

در آخر ویژگی‌های ذکرشده در فهرست سامسونگ به تماس‌ تلفنی تمام صفحه می‌رسیم. ظاهرا قرار است این قابلیت نیز به رابط کاربری One UI 3.0 اضافه شود.

رابط کاربری One UI 3.0

در نهایت باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر صفحه وب‌سایت مد نظر قابل اعتماد باشد، باید تا چند روز دیگر شاهد انتشار اولین بسته‌های OTA رابط کاربری One UI 3.0 باشیم. به‌علاوه، این‌ها تنها برخی از ویژگی‌ها و ترفندهایی هستند که رابط کاربری جدید و سیستم‌عامل اندروید ۱۱ قرار است ارائه دهند.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی نسخه‌ی جدید رابط کاربری سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات