«ترف» چگونه با فروش آیکون سفارشی iOS 14، در ۶ روز بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرد؟

یک‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از طراحان موفق شد با فروش مجموعه‌آیکون سفارشی iOS 14، تنها در ۶ روز بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب کند. او به‌تازگی تجربه‌ی خود را در مقاله‌ای جدید به‌اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

اگر قصد دارید تغییراتی در ظاهر رابط کاربری آیفون خود اعمال کنید، استفاده از مجموعه‌آیکون‌های متفرقه‌ی iOS 14 می‌تواند راه مناسبی برای این کار باشد. در این روش، می‌توانید آیکون تمامی اپلیکیشن‌های محبوب خود را با آیکون‌هایی سفارشی عوض کنید که جالب‌تر به‌نظر می‌رسند و حس بهتری منتقل می‌کنند. میزان محبوبیت این روش باعث تعجب افراد زیادی شده است. یکی از طراحان مجموعه‌ی جدیدی از آیکون‌های iOS را طراحی کرد و آن‌ها را برای دانلود دردسترس قرار داد. او هرگز پیش‌بینی نمی‌کرد میزان استقبال از مجموعه‌آیکونش تا این حد زیاد باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموعه‌آیکون ساخت این طراح تنها در ۶ روز درآمد بسیار زیادی عاید او کرد (بیشتر از ۱۰۰،۰۰۰ دلار). 

این طراح که نام مستعارش ترف (Traf) است، تجربه‌ی ساخت مجموعه‌آیکون سفارشی برای iOS 14 را با انتشار پستی جدید در وبلاگ خود با خوانندگان به‌اشتراک گذاشت. او در بخشی از مقاله‌ی جدیدش نکاتی برای تمامی کسانی گفت که قصد دارند از این راه درآمد کسب کنند. ترف مقاله‌ی خود را با ضرب‌المثلی معروف شروع می‌کند تا بگوید برای دستیابی به این هدف،‌ مدت‌های زیادی تلاش کرده است. ترف می‌گوید «برای رسیدن به موفقیت‌های یک‌شبه، سال‌ها تلاش لازم است.» ترف دقیق‌تر می‌گوید که خودش هفت سال تلاش کرده است. 

نخستین مجموعه‌آیکون ترف در سال ۲۰۱۳ برای فروشگاه سیدیا (Cydia) منتشر شد که مخصوص آیفون‌های جیلبریک‌شده است. ترف می‌گوید در آن زمان، توانست از فروش مجموعه‌آیکونش در سیدیا ۱۷ دلار درآمد کسب کند. بااین‌حال، درآمدی که او از فروش آیکون‌های iOS 14 کسب کرد، بسیار بیشتر بود.

تمام آیکون های سفارشی iOS 14 ترف

در بخشی از مقاله‌ی ترف می‌خوانیم:

دیدم که بعضی از افراد اسکرین‌شات آیفونشان را پس از آن به اشتراک گذاشتند که متوجه شدند iOS 14 امکان اضافه‌کردن آیکون‌های سفارشی را به صفحه‌ی هوم ازطریق اپلیکیشن سیری شورتکاتس (Siri Shortcuts) فراهم می‌کند... همین‌که متوجه علاقه‌ی مردم به آیکون‌های سفارشی شدم، آیکون‌های جدیدی را به‌ سبک خودم ساختم و چند ویجت دانلود و شروع به ساخت مجموعه کردم. با خود فکر کردم که همه‌چیز جذاب به‌نظر می‌رسد؛ به‌همین‌دلیل، اسکرین‌شاتی از آن را در توییتر به‌اشتراک گذاشتم. زمان زیادی نگذشته بود که مردم سؤال‌کردن درباره‌ی آیکون‌های داخل اسکرین‌شات را شروع کردند. به‌همین‌دلیل، سریعا آیکون‌ها را در یک مجموعه قرار دادم و مجموعه را در Gumroad آپلود کردم. به‌علاوه آیکون‌های یادشده را ازطریق Super در وب‌سایت Notion قرار دادم. تمامی این فرایند تقریبا دو ساعت طول کشید. روز بعد، توییت من صدها بار ری‌توییت شده بود و هزاران لایک خورد و تعداد بازدید آن به بیش از ۱۰۰،۰۰۰ بار رسید. فردای آن روز، توییت من تقریبا یک‌میلیون بار دیده شد. سپس، MKBHD، مارکز برونلی، یوتیوبر معروف، وارد کار شد. او ویدئویی در این زمینه منتشر کرد. MKBHD در ویدئو خود نشان داد که از آیکون‌های من برای گوشی‌اش استفاده می‌کند. سپس در بخش توضیحات ویدئو، لینک آیکون‌ها قرار گرفته بود. به ‌خودم آمدم و دیدم که تقریبا در هر ۲۸ ثانیه ۲۸ دلار پول به‌جیب می‌زنم. تعداد اعلان‌های گوشی‌ام به‌حدی زیاد شد که مجبور شدم اعلان‌ها را خاموش کنم. روز بعد، میزان فروش آیکون‌هایم از ۶ هزار دلار به ۴۰ هزار دلار رسید. تا لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، مجموعه‌آیکون من به ۴،۱۸۸ نفر مشتری فروخته شده و از این راه ۱۱۶،۱۴۷ دلار درآمد کسب کرده‌ام. همه‌ی این درآمد صرفا ناشی از یک توییت بود.

تصمیم بسیار جالب ترف قیمت‌گذاری این مجموعه‌آیکون‌ بود. ترف این آیکون‌ها را با قیمت ۲۸ دلار می‌فروشد؛ یعنی بسیار گران‌تر از اکثر مجموعه‌آیکون‌ها. او از کیفیت مطلوب آیکون‌هایش مطمئن بود؛ به‌همین‌دلیل، می‌دانست که برچسب قیمت ۲۸ دلاری مردم را از خریدن آن دور نگه نمی‌دارد. او می‌گوید اگر از بقیه می‌پرسیدم که چه قیمتی روی مجموعه بگذارم، احتمالا دو تا پنج دلار پیشنهاد می‌دادند. با همه‌ی تلاش‌هایی که ترف انجام داد، نباید فراموش کنیم که او برای کسب این درآمد هنگفت تا حد زیادی خوش‌اقبال بود. مجموعه‌آیکون سفارشی ترف را از اینجا می‌توان ‌تهیه کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات