اپل iOS 13.6 را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
iOS 13.6 اپل سرانجام قابلیت Car Key را به آیفون‌ها آورده است که فعلا با بی‌ام‌و سری ۵ کار می‌کند. همچنین، این نسخه از iOS محتوای صوتی را به اپل نیوز پلاس اضافه می‌کند.
تبلیغات

از روز گذشته، اپل نسخه‌ی 13.6 سیستم‌عامل iOS را برای تمامی دستگاه‌های سازگار دردسترس قرار داده است. iOS 13.6 بهبودهایی درمقایسه‌با نسخه‌ی قبل به‌ خود دیده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به پشتیبانی بهتر از دانلود و نصب به‌روزرسانی‌های سیستمی اشاره کنیم. افزون‌براین، اپلیکیشن اپل نیوز پلاس در iOS 13.6 میزبان محتوای صوتی شده است. در نسخه‌ی iOS 13.6، اپل قابلیت هیجان‌انگیز Car Key را نیز دردسترس قرار داده است.

در ما‌ه‌های گذشته، اضافه‌شدن قابلیت‌های جدیدی را به iOS 13 شاهد بوده‌ایم. همچنین، اپل تلاش کرده است برخی از قابلیت‌های فعلی سیستم‌عامل موبایلی خود را بهبود بخشد تا درنهایت، کار با آیفون‌ها لذت‌بخش‌تر شود. اپل هم‌زمان با انتشار iOS 13.5، از اضافه‌شدن قابلیتی با عنوان Exposure Notifications به این سیستم‌عامل خبر داد. مدتی پیش، تیمی امنیتی با عنوان آنکاور موفق شد نوعی آسیب‌پذیری در iOS کشف کند که امکان جیلبریک دستگاه‌ها را فراهم می‌کرد. اپل با انتشار iOS 13.5.1 آسیب‌پذیری یادشده را رفع و جیلبریک را ناممکن کرد.

iOS 13.6 محتوای صوتی را به اپل نیوز پلاس اضافه می‌کند

پس‌از‌آن، نسخه‌ی بتای iOS 13.5.5 منتشر شد که بعدا به iOS 13.6 تغییرنام داد. در این نسخه، سرانجام این امکان برایمان فراهم شده است نگاهی اولیه به سرویس Apple News+ Audio بیندازیم که محتوای صوتی را به اپل نیوز پلاس می‌آورد. در این بخش از اپل نیوز پلاس، کاربر می‌تواند به نسخه‌ی صوتی مقاله‌های مهم گوش فرادهد. این مقاله‌ها کاملا حرفه‌ای روایت می‌شوند و حاصل کار اعضای تیم اپل نیوز پلاس هستند. رسانه‌ی 9to5Mac پیش‌تر فرصت کار با این قابلیت را پیدا کرده و نگاهی به آن انداخته است. 

اپل جزئیات مربوط‌ به سیستم‌عامل iOS 13.6 را با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی در واحد خبری وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد. افزون‌بر محتوای صوتیِ اپل نیوز پلاس که در ابتدا صرفا برای ساکنان ایالات متحده دردسترس قرار می‌گیرد، اپل قابلیت جدیدی به سرویس خبری خود اضافه کرده است که با اتکا بر آن می‌توان به اخبار محلی دسترسی پیدا کرد. سرویس جدید اپل که با نام اپل نیوز تودی (Apple News Today) شناخته می‌شود، روزانه اخبار مهم را بررسی می‌کند. همچنین، اهالی کوپرتینو از اضافه‌شدن پشتیبانی CarPlay به اپلیکیشن نیوز خبر می‌دهند. 

قابلیت موردانتظار دیگری که به iOS 13.6 می‌آید، Car Key نام دارد. رسانه‌ی 9to5Mac پیش‌تر در فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن و اسفند ۱۳۹۸) موفق ‌شده بود با بررسی کد بتای iOS 13.4، از اضافه‌شدن قابلیت Car Key به آن خبردار شود. اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) اعلام کرد قابلیت Car Key ابتدا برای بی ‌ام ‌و سری 5 دردسترس قرار می‌گیرد. Car Key عملا نوعی کلید دیجیتالی است که ازطریق آن می‌توان درِ خودرو را قفل یا باز و حتی خودرو را روشن کرد. کاربران می‌توانند به‌سادگی کلیدهای دیجیتالی خود را ازطریق iMessage برای یکدیگر بفرستند. به‌علاوه، این قابلیت تا پنج ساعت پس از اتمام باتری گوشی آیفون، بدون مشکل کار خواهد کرد. 

قابلیت Car Key با iOS 13.6 به آیفون‌ها می‌آید

در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل، اگر وارد مسیر Software Update > Automatic Updates شوید، گزینه‌‌ای جدید خواهید دید. پیش‌تر تنها یک گزینه‌‌ی تغییر وضعیت وجود داشت که می‌توانستید آن را فعال یا غیرفعال کنید تا روند به‌روزرسانی و نصب خودکار سیستم‌عامل فعال یا غیرفعال شود. بااین‌حال، نسخه‌ی 13.6 سیستم‌‌عامل‌های iOS و iPadOS میزبان دو گزینه‌ی تغییر وضعیت است. یکی از این گزینه‌ها به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید که به‌روزرسانی به‌صورت خودکار دانلود شود یا نه و گزینه‌ی دوم همین امکان را برای نصب به‌روزرسانی ارائه می‌دهد. 

نسخه‌ی جدید iOS امکان می‌دهد علائم بیشتری از بیماری‌ها را در اپلیکیشن Health پایش کنید که از بین آن‌ها می‌توانیم به سردرد و تب‌و‌لرز و گلودرد اشاره کنیم. همچنین، اپل تغییرات جزئی در تنظیمات امنیتی اپلیکیشن News اعمال کرده است. روز گذشته، این غول فناوری آمریکایی iOS 13.6 را منتشر کرد؛ بنابراین، احتمالا تاکنون برای تمامی دستگاه‌های مقصد منتشر شده است. با مراجعه ‌به منو تنظیمات و بخش Software Update، می‌توانید به‌روزرسانی جدید را روی گوشی خود نصب کنید. اپل روز گذشته macOS 10.15.6 ،tvOS 13.4.8 ،watchOS 6.2.8 و audioOS 13.4.8 (متعلق‌به هوم‌پاد) را نیز برای تمامی کاربران دردسترس قرار داد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی به‌روزرسانی جدید iOS دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات