iOS 6.0.1 نیامده جیلبریک شد!

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
هنوز یک روز از عرضه رسمی ‌iOS 6.0.1 نگذشته است که خبر جیلبریک شدن آن توسط Red Snow منتشر شد. برای اطلاع از جزئیات خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کاربران iOS 6.0.1 از هم‌اکنون می‌توانند دستگاه خود را جیلبریک کنند، اما توجه داشته باشید که این جیلبریک فعلاً قلاده‌ای (غیردائم) است.

آخرین نسخه RedSn0w می‌تواند دستگاه‌های مجهز به iOS 6.0.1 را جیلبریک کند. وب‌سایت Redmond Pie امروز پس از آزمایش نرم‌افزار، این خبر را تأیید نمود.

جیلبریک تنها روی دستگاه‌های دارای چیپ A4 یا قدیمی‌تر عمل می‌کند و این فرصت دراختیار کاربران آیفون ۵، آی‌پدهای جدید و آخرین مدل آیپاد قرار نخواهد گرفت چراکه این جیلبریک از نقطه ضعفی استفاده می‌کند که در چیپ‌های A5 و بالاتر قابل بهره‌برداری نیست.

با توجه به این موارد، تنها دستگاه‌های آیفون 3GS، آیفون ۴ و آیپاد تاچ نسل چهارم می‌توانند از این جیلبریک استفاده کنند. آیپادها نسل سوم و آیپد اول، از iOS 6 و نسخه‌های بالاتر آن پشتیبانی نمی‌کنند.

اپل، علاقه‌ای به جیلبریک کردن دستگاه از خود نشان نمی‌دهد، فرآیندی که به کاربران دستگاه‌های اپلی اجازه می‌دهد بعضی از محدودیت موجود در دستگاه خود را از بین برده و از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنند که در فروشگاه اپل وجود ندارند.

اپل، پیش از این یک‌ بار علیه فعالان جیلبریک دست به اقدام قانونی زده است اما اداره کپی‌رایت آمریکا، انجام جیلبریک را در تبلت‌ و کنسول‌های بازی قانونی اعلام کرد ولی این عمل را روی تلفن‌های هوشمند مجاز اعلام نکرد.

آن دسته از کاربرانی که تمایل به جیلبریک دستگاه خود دارند می‌تواند از راهنمای گام‌به‌گام Redmond Pie استفاده کنند. نگران نباشید، کسی به اپل چیزی نخواهد گفت!

اگر دستگاه خود را جیلبریک کرده‌اید، تجربه کاربری خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات