۷ دلیل برای موفقیت ویندوز RT

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۸
مطالعه 5 دقیقه
بالاخره کمپانی بزرگ مایکروسافت در آیین ویژه‌ای محصولات تازه خود را به بازار مصرف روانه کرد. در این بین نه‌تنها کارکنان این شرکت، بلکه دوستداران محصولات مایکروسافت در اقصی نقاط جهان اعتقاد راسخی دارند که تبلت سرفیس بهترین تبلت موجود بوده و بیشترین حد نوآوری‌ها را در خود دارد. بیایید در این مقاله از نزدیک نگاهی به ویندوز RT که روی این تبلت‌ها سوار شده بیاندازیم و ببینیم که آیا بارقه‌ امیدی برای موفقیت آن وجود دارد یا خیر؟
تبلیغات

حقیقت آن است که اگر منصفانه بنگریم، ویندوز RT با ویندوز ۸ تفاوت‌های آشکاری دارد. و هرچه هست کلید طلایی مایکروسافت برای کسب موفقیت این خانواده از تبلت‌ها به شمار می‌رود. اگر به خاطر داشته باشید در زومیت، مقالات متعددی را به بررسی این تبلت‌ اختصاص داده و تقریباً تمامی‌ جوانب آن را برای شما علاقمندان موشکافی کرده‌ایم.

اگر مایکروسافت عنوانی نظیر «ویندوز ۸ لایت» را برای ویندوز RT انتخاب نکرده به این معنی نیست که این سیستم‌عامل بویی از ویندوز جدید آن‌ها نبرده است. تازه، خودشان بارها به‌طور رسمی‌اعلام کرده‌اند که ویندوز ۸ مخصوصی که روی این خانواده‌ جدید از تبلت‌ها به کار می‌گیرند ویندوز RT است. در واقع، این ویندوز و هر دستگاهی که از آن استفاده می‌کند دارای ویژگی‌های بارزی از نوآوری و جذابیت توامان خواهد بود. حال بیایید به ۷ عامل کلیدی برای موفقیت این سیستم‌عامل بپردازیم:

ویندوز RT نسخه‌ای فوق‌العاده از ویندوز ۸

از زوایای گوناگون که به ویندوز ۸ نگاه کنیم آن را حاوی جنبه‌های نوآورانه‌ای بسیار می‌بینیم. این ویندوز می‌تواند با نمایش نماهای Snap متفاوت، دو برنامه را به‌طور هم‌زمان در صفحه اجرا کند. کاشی‌های فعال (Live Tiles) این امکان را می‌دهد تا اطلاعات را به صورت بلادرنگ به‌روزرسانی کنیم. و از اینها گذشته وجود قابلیت‌های پیشرفته و قدرتمند جستجو، کاربران را قادر می‌سازد تا حتی اگر در صفحه آغازین ویندوز هستند، تایپ کرده و بلافاصله به‌دنبال برنامه، تنظیمات و فایل‌های دلخواه بگردند. تازه، Charms Bar به کاربر اجازه می‌دهد تا به بخش جستجو، اشتراک‌گذاری و ابزارهای جانبی متصله دسترسی سریع و بلادرنگ داشته باشد.

7-pros-of-win-rt-3

ویندوز RT و خلاصی از بدافزارها

فقدان وجود بدافزارها در ویندوز RT موضوعی است که باور کردنی نیست! اما جالب است بدانید، بدافزارهایی که برای ویندوزهای x86 و مبتنی بر پردازندها‌ی اینتل نوشته شده‌اند، نظیر ویندوز ۸ نسخه مقدماتی (Basic) و حرفه‌ای (Pro) با کمال ناباوری روی ویندوز RT کار نخواهند کرد، چراکه این ویندوز برای پردازنده‌های مبتنی بر ARM آماده شده که بدافزارهای موجود به آن بی‌اثر است. با توجه به فقدان جذابیت مالی این حوزه برای هکرها در حال حاضر، کاربران ویندوز RT برای مدتی مصون خواهند بود. گر چه این کاربران نباید از دزدی‌های که در بستر اینترنت صورت می‌گیرد غافل شوند چراکه هنوز باج‌گیران اینترنتی در کمین‌شان هستند.

طراحی تبلت سرفیس و ارتباط آن با ویندوز RT

باید این واقعیت را پذیرفت که مایکروسافت نه‌تنها توانسته جایگاهی مستحکمی را در بازار نرم‌افزار برای خود دست و پا کند، بلکه نرم‌نرمک به حوزه سخت‌افزار نیز وارد می‌شود. از سوی دیگر طراحی سرفیس آنقدر حائز توجه و جذاب است که دوستان چشم بادامی‌مان در شرق دور نمی‌توانند از الگوبرداری از آن چشم پوشی کنند، چراکه محصولی است که چشم هر کسی را به خود جلب می‌کند. جالب این که بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که سرفیس بهترین تبلت موجود در بازار است.

اریک فرانکلین از سایت Cnet درباره این تبلت می‌گوید: «سرفیس طراحی فوق‌العاده‌ای دارد، کار با صفحه‌کلید آن لذت‌بخش و دوست داشتنی است، و از همان خط فکری و نوآوری‌هایی که در تهیه رابط گرافیکی مدرن ویندوز ۸ وجود داشته، بهره می‌برد.»

هزینه‌های ویندوز RT برای کاربران تبلت سرفیس

سرفیس چندان ارزان‌قیمت نیست! ولی باید منطقی بود و اذعان کرد که مبلغ ۴۹۹ دلار (خدا می‌داند در ایران چه قیمتی خواهد داشت!) نیز برای نسخه ۳۲ گیگابایت آن چندان فضایی و دور از عرف بازار به نظر نمی‌رسد. مبلغی که می‌تواند حداقل هزینه‌ای باشد که یک خوره رایانه‌ برای ورود به دنیای ویندوز RT و لذت از تبلتی با ویندوز ۸ باید بپردازد. البته این رقم شامل کاور و صفحه‌کلید استثنایی آن نمی‌شود ولی با این همه اگر به تنهایی به قیمت ویندوز ۸ نسخه‌ نهایی نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که سرفیس (هزینه‌ توامان سخت‌افزار و نسخه اصلی ویندوز) برای شما ارزان‌تر از آنچه باید درآمده است.

ویندوز RT مجهز به جدیدترین بسته آفیس

مایکروسافت امیدوار است کاربرانی که مایلند از تبلت خود برای انجام کار و تفریح و سرگرمی‌ بهره ببرند بتوانند به سرفیس متمایل شوند و در حقیقت کار را به ماهیت سرگرمی‌ دستگاه‌های تبلت اضافه کند. به همین خاطر است که جدیدترین نسخه بسته آفیس را می‌توانید در این تبلت‌ها بیابید. جالب است بدانید که مایکروسافت ناخن‌خشک، از سال ۱۹۸۳ تاکنون هیچ نسخه‌ای از بسته آفیس خود را به رایگان دراختیار کاربران قرار نداده بود.

مصرف کم انرژی، مزیت دیگر پردازنده‌های ARM

قلب تپنده‌ تبلت سرفیس پردازنده ARM آن به حساب می‌آید و این دسته از ریزپردازنده‌ها انرژی بسیار کمی‌ مصرف می‌کنند و به‌طور کلی با هر بار شارژ باتری می‌توانید مدت زمان بیشتری با تبلت خود سرگرم باشید. جالب این که مشابه این پردازنده‌ها را می‌توانید در دل گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، آیپد و تبلت‌های‌اندرویدی بیابید.

7-pros-of-win-rt-2

کاربرانی که از ویندوز متنفرند ممکن است ویندوز RT را دوست داشته باشند

اگر به‌طور ریشه‌ای از انواع ویندوزهای گذشته مایکروسافت بدتان می‌آید، باید خدمتتان عرض کنیم که ویندوز RT نمونه‌ای متفاوت است که ارزش امتحان کردن را دارد. این نسخه‌ از ویندوز ۸ قابلیت‌های نسخه‌ رومیزی این سیستم‌عامل جدید را آن‌قدرها به ارث نبرده و تنها می‌توان در مورد برنامه آفیس و تنظیمات پیشرفته آن را از خانواده ویندوز تلقی کرد. این در حالی است که در ویندوز RT اغلب وقت شما به گشت‌و‌گذار در دنیای کاشی‌های مترو می‌گذرد و محتوای برنامه‌ها همان مواردی است که پیش چشم شما به نمایش درخواهد آمد.

نظر شما درباره ویندوز RT چیست؟ آیا فکر می‌کنید با وجود دو پلتفرم قدرتمند iOS و اندروید برای تبلت‌های مبتنی بر پردازنده ARM، این نسخه ویندوز می‌تواند موفق باشد و فراگیر شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات