قابلیت iPadOS برای اضافه کردن آیکون‌های بیشتر در صفحه خانگی

سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جدیدترین نسخه iPadOS، با اضافه کردن گزینه‌های «بزرگتر» یا «بیشتر»، امکان شخصی‌سازی اندازه آیکون‌ها را به دنیای آیپدها آورده است.
تبلیغات

آخرین نسخه بتا ios 13 اپل امروز منتشر شد که با چند غافلگیری جدید همراه بود. نکته قابل‌توجه این است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی یک قابلیت ازپیش اعلام‌نشده است که به کاربران اجازه می‌دهد برای اولین‌بار اندازه‌ی آیکون‌ برنامه‌ها را در صفحه‌ی اصلی تغییر دهند. اپل از ویژگی یادشده، این‌گونه یاد می‌کند: «قابلیت تغییر اندازه‌ی آیکون‌ها».

گرچه به لحاظ فنی می‌توان گفت شخصی‌سازی چیدمان آیکون‌ها (grid layout customization) اسم مناسب تری برای این ویژگی است، چرا که با تغییر ابعاد آیکون‌ها دو ستون دیگر به آیکون‌ها اضافه می‌شود. اما اپل نام آن در تنظیمات را «اندازه آیکون برنامه‌» (App Icon Size) انتخاب کرده است.

همان‌طور که MacRumors اعلام کرده، ویژگی مورد بحث در نسخه‌ی پنجم بتا ipad OS قابل دسترس است و البته هنوز مشخص نیست شاهد ارائه‌ی رسمی آن در ios 13 برای آیفون‌ها باشیم. اپل با این کار طرح قبلی خود را تغییر خواهد داد، چرا که وقتی برای اولین‌بار از iPadOS رونمایی کرد، شاهد طرح ۶ ردیفه از آیکون‌ها در صفحه خانگی آن بودیم.

مقاله‌های مرتبط:

کاربران اکنون می‌توانند از طریق تغییر اندازه‌ی آیکون برنامه‌ها به استاندارد اصلی برگردند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد ظاهر صفحه‌ی اصلی را از بین چینش آیکون‌ها به‌صورت ۴ در ۵ یا ۶ در ۵ با نام‌های «بزرگتر» یا «بیشتر» انتخاب کنید. در حال حاضر فقط می‌توانید بین ۲۰ یا ۳۰ آیکون در صفحه اصلی، یکی را انتخاب کنید.

اولین‌بار است که اپل اجازه‌ی شخصی‌سازی تا این حد را در محصولات خود می‌دهد. اگرچه ویژگی جدید از امکانات قدیمی جیلبریک است که اکنون به ios 13 آمده، اما باز هم باید از اپل برای این موضوع تشکر کرد که دسترسی کاربران را بیشتر کرده است.

برخی پیشرفت‌های دیگر نیز در جدیدترین نسخه بتا ios 13 شامل تصاویر پس‌زمینه جدید وگزینه‌های کنترل حجم صدا است که اکنون با آن می‌توان حجم صدا را تا ۳۴ افزایش داد و میانبرهایی در صفحه‌ی ios برای دسترس سریع‌تر، اضافه شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات