چگونه همین حالا آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را نصب کنیم

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
دسترسی خودکار به آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ موسوم به آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ از ۱۷ مهرماه امکان‌پذیر خواهد شد؛ اما همین حالا می‌توانید این به‌روزرسانی را دریافت کنید.
تبلیغات

مایکروسافت روز گذشته دومین به‌روزسانی بزرگ امسال ویندوز ۱۰ را با اسم رمز رداستون ۵، بیلد ۱۸۰۹ یا آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ منتشر کرد؛ اما قرارگیری خودکار آن در دسترس کامپیوترهای شخصی از هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد و کاربران ویندوز ۱۰ اعلان دریافت این به‌روزرسانی را از سه‌شنبه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) مشاهده خواهند کرد. مایکروسافت روز گذشته در وبلاگ خود نوشت:

اگر هم‌اکنون صاحب یک کامپیوتر ویندوز ۱۰ هستید و به‌روزرسانی خودکار آن را فعال کرده‌اید، آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ به محض آماده بودن دستگاه شما، برایتان ارائه خواهد شد.

مایکروسافت طبق رویه‌ی پیشین خود، ارتقاء خودکار (دریافت به‌روزرسانی در پس‌زمینه و سپس مطلع کردن کاربر از نیازمندی دستگاه به راه‌اندازی مجدد) را به سیستم‌هایی محدود خواهد کرد که معتقد است به احتمال زیاد می‌توانند این به‌روزرسانی را با موفقیت نصب کنند. مایکروسافت نامزدهای دریافت به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ را با استخراج حجم گسترده‌ای از داده‌های دورسنجی تعیین می‌کند که توسط دستگاه‌های ویندوز ۱۰ گردآوری و به این شرکت منتقل شده‌اند.

مایکروسافت به جای ارائه‌ی همزمان به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ برای تمام کامپیوترها، فرایند انجام این کار را با گروه کوچکی آغاز می‌کند و در این راستا داده‌های دورسنجی را جمع‌آوری یا دیگر بازخوردها را ارزیابی می‌کند، دست به اعمال تغییرات می‌زند تا باگ‌های موجود در برخی از به‌روزرسانی‌ها را رفع کند و سپس به‌روزرسانی را مجددا برای دسته‌ای دیگر از سیستم‌ها منتشر می‌کند. ردموندی‌ها برای انجام این اقدامات به بهره‌گیری از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) روی آورده‌اند تا کامپیوترهایی را که می‌توانند از پس دریافت به‌روزرسانی‌ها بربیاند، شناسایی کنند و به تبع آن از تعداد سیستم‌هایی که قادر به نصب آن‌ها نیستند، بکاهند و در نتیجه با ساده‌سازی این فرآیند، گرفتاری اهالی فناوری اطلاعات را کاهش دهند.

Microsoft در وبلاگ خود نوشته است:

رویکرد هدفمند مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ما در انتشار به‌روزرسانی، پایین‌ترین تماس و درخواست پشتیبانی آنلاین را برای هر نسخه‌ی ویندوز ۱۰ در پی داشته است. ما در ادامه عملکرد الگوی یادگیری ماشین خود را با مشارکت دادن سیگنال‌های بیشتر از دستگاه‌ها نظیر دورسنجی بهبودیافته و سنجش وزن ویژگی‌های کلیدی از جمله نرم‌افزار ضد بدافزار، همزمان با گسترش انتشار مرحله‌ای ارتقاء خواهیم داد.

با این حال، کاربرانی که همین حالا مایل به نسب به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ هستند، می‌توانند فعالانه نسبت به دریافت آن اقدام کنند. بدین منظور باید به مسیر تنظیمات و منوی Update & Security بروید و روی گزینه‌ی «Check for updates» کلیک کنید. اگر از جمله کاربران خوش‌شانس باشید، سیستم شما باید همین حالا فرآیند دریافت و نصب به‌روزسانی اکتبر ۲۰۱۸ را آغاز کند؛ در غیر این صورت، می‌توانید به روش زیر این به‌روزرسانی را دریافت کنید.

Windows 10 October 2018 Update
  • برنامه‌ی ارتقاء ویندوز ۱۰ را که هم‌اکنون دریافت کردید، اجرا کنید. این اپلیکیشن با اسکن کامپیوترتان از توانایی شما برای نصب به‌روزرسانی اطمینان حاصل می‌کند. اغلب کامپیوترها باید این تست را با موفقیت پشت سر بگذارند.
Windows 10 October 2018 Update
  • روی دکمه‌ی Update Now در اپلیکیشن کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Next را بزنید. در این مرحله باید تا دریافت فایل‌های مورد نیاز منتظر بمانید.
Windows 10 October 2018 Update
  • پس از اتمام دریافت، باید کامپیوتر خود را راه‌اندازی مجدد کنید. در این حین، ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۸۰۹ نصب خواهد شد. این فرآیند می‌تواند تا چندین دقیقه به طول بیانجامد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات