نسخه RTM آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز 10 آماده شد

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌ی نسخه‌ی RTM آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ به اتمام رسیده است و انتشار آن به‌زودی در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.
تبلیغات

روند توسعه‌ی به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ با اسم رمز رداستون ۵ و نام رسمی «به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸» اکنون به اتمام رسیده است. براساس اعلام منابع آگاه، مایکروسافت به‌صورت محرمانه توسعه‌ی نسخه‌ی RTM (عرضه برای مراکز تولید) رد استون ۵ را با شماره‌ی ۱۷۷۶۳ که اینسایدرهای پی‌سی، هولولنز و ایکس‌باکس برای مدت بیش از یک هفته مشغول آزمایش آن بوده‌اند، به پایان رسانده است.

مایکروسافت به روال همیشه از طریق به‌روزرسانی‌های تجمعی به تلاش برای رفع باگ‌های جزئی و برطرف کردن اشکالات به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ ادامه خواهد داد و نخستین نسخه از آن‌ها را احتمالا به‌همراه خود این به‌روزرسانی در اوایل اکتبر منتشر خواهد کرد. وب‌سایت ویندوز سنترال گزارش می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد روند انتشار به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ را برای عموم از هفته‌ی اول اکتبر (۹ مهر) یا سه‌شنبه‌ی دوم اکتبر (۱۷ مهر) آغاز کند.

با فرض اینکه در آخرین لحظه هیچ اشکالی در نسخه‌ی RTM وجود نداشته باشد، می‌توان انتظار داشت که ظرف چند هفته‌ی آینده به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شود. باید اشاره کرد که مایکروسافت ابتدای امسال به دلیل وجود یک باگ قابل توجه در به‌روزرسانی آوریل ۲۰۱۸، انتشار آن را به چند هفته بعد از تاریخی که قبلاً اعلام شده بود، موکول کرد. در نتیجه اکنون باید امیدوار بود که در رابطه با به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ چنین مشکلی پیش نیاید.

اکنون که توسعه‌ی رداستون ۵ به اتمام رسیده، تمرکز مایکروسافت به به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ با اسم رمز 19H1 معطوف خواهد شد که برای انتشار در آوریل ۲۰۱۹ زمان‌بندی شده است. این به‌روزرسانی ویژگی‌ها و بهبودهای بیشتری را به سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان از Sets، کنترل سنتر و... نام برد. به احتمال زیاد، مایکروسافت در رویداد پیش‌روی خود که در دهم مهر ماه برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری را از 19H1 ارائه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات