دل و اچ‌پی: ویندوز ۸ امسال تغییری در بازار PC ایجاد نمی‌کند

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
HP و Dell که به ترتیب اولین و سومین تولیدکننده بزرگ PC در دنیا به شمار می‌روند معتقدند که ویندوز ۸ نمی‌تواند وضعیف فروش رو به کاهش کامپیوترهای رومیزی را بهبود بخشد. در کنفرانسی که به تازگی برگزار شد، هر دو شرکت خبر از افت میزان فروش PC و مشکلات مرتبط با آن دادند. دل پیش‌بینی می‌کند که خرده‌فروش‌ها موجودی فعلی خود را به فروش می‌رساند اما ویندوز ۸ تاثیر خود را تا سال آینده نشان نخواهد داد.
تبلیغات

مدیر ارشد موسسه تحلیل بازار، IDC نیز معتقد است:

تاثیر مثبت اولترابوک‌ها و ویندوز ۸ از سال آینده آغاز خواهد شد. البته در این راه موانعی نیز وجود دارد، به عنوان مثال کاربران باید به حال و هوای تازه ویندوز ۸ عادت کنند. چون اکوسیستم PC دستخوش تغییرات اساسی شده است.

اچ‌پی بصورت مستقیم به ویندوز ۸ اشاره نکرد اما اعلام کرد که فروش PC سیر نزولی خود را طی می‌کند و این روند حداقل تا پایان امسال ادامه خواهد داشت. براساس گفته مدیرعامل اچ‌پی، درآمد حاصل از فروش PC این شرکت سال به سال حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است. همین عامل باعث شده تا قیمت‌ها به شدت کاهش یافته و بازار کاملا رقابتی شود.

مقاله‌های مرتبط:

    اچ‌پی همچنین اعلام کرد که سری جدید کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها را با تمرکز برروی طراحی نو، آماده خواهد کرد. احتمالا این شرکت نیز قصد دارد وارد رقابت تازه‌ای با سرفیس مایکروسافت و آپید اپل شود.

    قائم مقام مدیرعامل اچ‌پی نیز گفت:

    این ابزارها به همراه چاشنی سری و محرمانه  HP تولید خواهند شد. ما تمرکز ویژه‌ای برروی تبلت‌ها کرده‌ایم و ایده‌های خاص و منحصربفردی را در ذهن داریم.

    به نظر شما ویندوز ۸ می‌تواند بازار راکد PC را رونق بخشد؟ آیا HP و Dell می‌توانند تبلت‌های بهتر از سرفیس تولید کنند؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات