فروش ۴.۵ میلیون لومیا در فصل چهارم ۲۰۱۵؛ ویندوزفون در مسیر خاموشی

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پنج سال پیش مایکروسافت با هدف تبدیل کردن ویندوزفون به سومین پلتفرم گوشی‌های هوشمند، این سیستم‌عامل را معرفی کرد. با وجود گذشت پنج سال از انتشار ویندوزفون و همچنین تصاحب کمپانی نوکیا به عنوان تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند لومیا، مایکروسافت دیروز با انتشار گزارش مالی خود، آماری ناامید کننده را از وضعیت فروش این گوشی‌های هوشمند ارائه کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت پنج سال پیش سیستم‌عامل موبایلش را با عرضه‌ی ویندوزفون ۷ معرفی کرد. این کمپانی امیدوار بود تا سیستم‌عامل مخصوص گوشی‌های هوشمندش پس از iOS و اندرویدی که بخش بزرگی از بازار را در اختیار داشتند، به عنوان سومین پلتفرم گوشی‌های هوشمند مورد استقبال کاربران قرار گیرد. حال پس از گذشت پنج سال، مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود خبر از عرضه‌ی تنها ۴.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند لومیا در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی داده است. تعداد گوشی‌های عرضه شده توسط این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۴ به بیش از نصف کاهش یافته است؛ بطوریکه براساس آمارها فروش گوشی‌های لومیا ۵۷ درصد کاهش یافته است.

از ابتدای عرضه‌ی سیستم‌عامل ویندوزفون، مایکروسافت و نوکیا در مجموع بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند روانه‌ی بازار کرده‌اند؛ در حالی که سهم گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS بیش از ۴.۵ میلیارد دستگاه است. آخرین گزارش IDC برای فصل چهارم سال جاری میلادی نشان از این دارد که در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته که این به معنای سهم ۱.۱ درصدی ویندوزفون از این بازار گسترده است. با وجود اینکه در ابتدای پاییز سال ۲۰۱۵ شاهد معرفی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس بودیم، اما فروش پایین لومیا نشان از عدم استقبال از پرچمداران جدید مایکروسافت دارد.

با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند سری لومیا و عدم وجود برنامه‌ای خاص به منظور عرضه‌ی حجم گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند این سری، به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها در حال پایان دادن به تولید گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی هستند. براساس آخرین شایعات شنیده‌ شده که با تصاحب دامین‌های مرتب با SurfacePhoen نیز همراه بوده، مایکروسافت درصدد توسعه‌ی سرفیس فون است. نبود اپلیکیشن یکی از اصلی‌ترین نقطه‌ی ضعف‌های ویندوزفون است و با وجود داشتن سهمی ۲ درصدی از بازار در کنار کاهش روزافزون فروش، انتظار نمی‌رود بتوان ویندوزفون را به عنوان یک پلتفرم قدرتمند مشاهده کرد؛ چراکه توسعه‌دهندگان نیز علاقه‌ای به وقت گذاشتن برای توسعه‌ی اپلیکیشن در پلتفرمی که طرفدار آنچنانی ندارد، نخواهند داشت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات