پردازنده های جدید اینتل، ای ام دی و کوالکام تنها با ویندوز ۱۰ کار می کنند

یک‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
در آینده‌ی نزدیک زمانی که یک سیستم جدید خریداری می‌کنید، با پیغام پشتیبانی نکردن از ویندوز ۷ و ۸ رو به رو خواهید شد. مایکروسافت  اعلام کرده که در حال تغییر سیاست‌های پشتیبانی خود از سیستم‌عامل‌های پیشین نظیر ویندوز ۷ و ۸.۱ است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینطور که پیدا است مایکروسافت قصد دارد همه سیستم عامل‌های دسکتاپ قبل از ویندوز ۱۰ خود را به فراموشی بسپارد. این کمپانی بزرگ مستقر در ردموند اعلام کرده که نسل‌های بعد پردازنده‌های اینتل، AMD و کوالکام برای کار روی سیستم شما نیاز به ویندوز ۱۰ خواهند داشت. تا به حال از اینکه دستگاه‌های قدیمی نتوانند ویندوز‌های جدید را پشتیبانی کنند یک نگرانی بزرگ بود اما اکنون انگار همه چیز برعکس در حال اتفاق افتادن است و مایکروسافت به همراه همکاران خود تصمیم گرفته تا پشتیبانی سیستم‌های جدید از ویندوز‌های قدیمی را قطع کند.

مایکروسافت در یادداشتی در بلاگ خود اعلام کرد:

«ویندوز ۱۰ تنها پلتفرمی خواهد بود که پردازنده‌های آینده اینتل Kaby Lake، کوالکام 8996 و AMD مدل Bristol Ridge توانایی پشتیبانی دارند.»

ظاهرا قرار است این سیاست جدید مایکروسافت با پردازنده SkyLake اینتل اجرایی شود.

البته این سیاست جدید به این معنی نیست که ویندوز ۷ و ۸.۱ به صورت کلی دیگر پشتیبانی نخواهد شد، بلکه مایکروسافت هنوز بروزرسانی‌های جدید را به ترتیب برای ویندوز‌های ۷ و ۸.۱ تا سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ منتشر خواهد کرد.

برای کسانی که در حال حاضر از سیستم‌های مجهز به پردازنده اسکای لیک استفاده می‌کنند، این سیاست آغاز شده و این سیستم‌ها دیگر از ویندوز‌های پیشین پشتیبانی نخواهند کرد. مایکروسافت تنها برای مشتریان سازمانی خود پیشنهاد پشتیبانی ۱۸ ماهه‌ای می‌دهد که این سیستم‌های مجهز به اسکای لیک تا اواسط ۲۰۱۷ همچنان بتوانند از ویندوز ۷ و ۸.۱ پشتیبانی نرم‌افزاری داشته باشند. پس از این دوره تنها بروزرسانی‌های امنیتی و بسیار مهم برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ ارسال خواهد شد. البته مشتریان و سازمان‌ها همچنان می‌توانند سیستم‌هایی خریداری کنند که از پردازنده جدید اسکای لیک اینتل پشتیبانی نمی‌کند.

این تغییر در سیاست‌های مایکروسافت قطعا باعث خوشحالی همکاران سازنده پردازنده مایکروسافت خواهد شد و کاربران بیشتری را به سمت ویندوز ۱۰ سوق خواهد داد. مایکروسافت از ابتدا گفته بود که به ویندوز ۱۰ به عنوان آخرین سیستم عامل دسکتاپ خود فکر می‌کند و به جای یک محصول آن را یک سرویس می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات