بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه از ویندوز 10 بهره می‌برند

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
ماه اکتبر (آبان ماه) بود که مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد ویندوز ۱۰ روی بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه نصب شده است. حالا با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۵ میلادی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد ویندوز ۱۰ همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. از ۵ ماه قبل که نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل منتشر شده تا کنون، ویندوز ۱۰ روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه نصب شده است. با اینکه این رقم در نوع خود رکورد خوبی محسوب می‌شود، ولی با توجه به اینکه ویندوز ۱۰ برای اکثر کاربران این سیستم‌عامل به صورت بروزرسانی رایگان منتشر شده، خیلی هم نمی‌توان این عدد را شگفت‌انگیز دانست.

با یک محاسبه‌ی ساده می‌بینیم ویندوز ۱۰ ماهیانه روی ۴۰ میلیون دستگاه نصب شده است که به نظر خیلی هم زیاد نیست. با این وجود اگر این سیستم‌عامل در آینده روی دستگاه‌های ایکس‌باکس و گوشی‌های هوشمند نصب شود، قطعا آمار نصب ویندوز ۱۰ پیشرفتم چشمگیری خواهد داشت.

همان طور که چندی پیش اعلام شد، مایکروسافت قصد دارد با فرصت کافی مشکلات ویندوز ۱۰ را برطرف کند. بنابراین انتظار می‌رود سال ۲۰۱۶ تعداد کاربران این سیستم‌عامل بیشتر شود. گفته می‌شود در سال آینده‌ی میلادی، ردموندی‌ها دو بروزرسانی بزرگ برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهند کرد. قرار است یکی از این بروزرسانی‌ها با نام ردستون ارائه شود که امکان پشتیبانی از افزونه‌های مرورگر اج، کورتانای شناور، بهینه‌سازی کانتینیوم و موارد دیگر را به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد کرد.

نظر شما درباره‌ی آینده‌ی ویندوز ۱۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات