اجرای ویندوز 10 روی لومیا 950 ایکس ال

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از اجرای موفقیت‌آمیز ویندوز ۱۰ آرم روی نسخه‌ای از گوشی لومیا ۹۵۰، اکنون یک هکر این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت را روی گوشی لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال بوت کرده است.
تبلیغات

یک ماه قبل، وب‌سایت MSPoweruser گزارش داد که هکری به نام بن ایمبوشو، یک بوت‌لودر سفارشی UEFI برای لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال نوشته است. امروز همان هکر با انتشار ویدئویی از جدیدترین پیشرفت خود رونمایی کرد. وی یک دستگاه لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال را نشان داد که مرحله‌ی راه‌اندازی ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند.

مهم‌ترین مانع بر سر نصب جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ آرم در دستگاه‌های ویندوز ۱۰ موبایل، نیازمندی ویندوز ۱۰ به یک محیط بوت ایمن با میانجی‌گری رابط متحد توسعه‌پذیر سیستم‌عامل (UEFI) بوده است. بن ایمبوشو به منظور بالا آوردن و اجرای UEFI تلاش کرده است تا حداقلی از مجموعه درایورهای لازم را بنویسد. او پیش از این گفته بود که با نصب تیانوکور، یک نسخه‌ی متن‌باز از UEFI و سپس پیوند دادن آن با UEFI اولیه و ویندوز بوت منیجر به این هدف دسته یافته است.

Windows 10 on Lumia 950 XL

قبلا ویندوز ۱۰ روی نمونه‌ای اولیه از لومیا ۹۵۰ با اسم رمز RX-150 یا هاپانرو اجرا شده بود؛ اما این اقدام نیازمند یک فرم‌ور سفارشی بود که تنها در دسترس آن دستگاه قرار داشت و انتقال این فرم‌ور امکان‌پذیر نبود. در نتیجه دستاور جدید ایمبوشو یک موفقیت قابل توجه به حساب می‌آید. برای کسب اطلاع از دیگر اقدامات بن می‌توانید حساب کاربری او را در توییتر دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات