اندروید نوقا محبوب‌ترین نسخه‌ سیستم‌عامل گوگل شد

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش ماهانه‌ی منتشرشده توسط گوگل، اندروید نوقا برای اولین بار موفق به قرارگیری در صدر فهرست پر استفاده‌ترین نسخه‌های اندروید شده است.
تبلیغات

دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در بازار موبایل‌ و تبلت‌ یکه‌تازی می‌کنند؛ با این حال آمار کاربران استفاده‌کننده از نسخه‌های مختلف این دو سیستم‌عامل تفاوت زیادی با یکدیگر دارد؛ به‌روزرسانی iOS به‌صورت همزمان برای تمام دستگاه‌ها منتشر می‌شود؛ این در حالی است که جدیدترین نسخه‌ی اندروید تنها میهمان درصد اندکی از گوشی‌های اندروید می‌شود. جدید‌ترین گزارش ماهانه‌ی گوگل از سهم بازار اندروید، نشان از تبدیل اندروید نوقا به پراستفاده‌ترین نسخه‌ی اندروید دارد؛ این نسخه از اندروید در ماه اوت ۲۰۱۶ (تقریبا ۱۸ ماه پیش) عرضه شد.

سهم اندروید ژانویه ۲۰۱۸

اندروید نوقا با سهم ۲۸.۵ درصد، بالاتر از نسخه‌ی مارشمالو با سهم ۲۸.۱ درصد قرار گرفته است؛ در گزارش پیشین سهم نوقا ۲۶.۴ و مارشمالو ۲۸.۶ درصد بود. نسخه‌ی لالی‌پاپ با وجود گذشت سال‌ها از زمان انتشار، همچنان درصد قابل توجهی از سهم بازار محصولات اندرویدی را در اختیار دارد؛ این نسخه روی ۲۴.۶ درصد از گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید نصب شده است.

نکته‌ی دیگر گزارش جدید گوگل، عبور سهم اندروید اوریو از یک درصد است؛ این نسخه از اندروید با وجود شروع ناامیدکننده و نرخ به‌روزرسانی کم، مسیر رشد را آهسته طی می‌کند. در شرایط کنونی این نسخه تنها روی ۱.۱ درصد از دستگاه‌های مبتنی بر اندروید نصب شده است؛ ولی با عرضه‌ی اندروید اوریو برای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس این میزان رشد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات