بروزرسانی اندروید 6 در برخی گوشی‌ها، ساعت را مختل کرد

یک‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
نسخه‌ی ۶.۰ اندروید مارشمالو با قابلیت‌های کاربردی بسیاری ارائه شده که در مقایسه با نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل، دارای پیشرفت‌های چشمگیری است؛ اما به نظر می‌رسد ساعت دستگاه برخی کاربران با بروزرسانی به این نسخه همگام‌سازی نمی‌شود.
تبلیغات

اخیرا گزارش‌های بسیاری از سوی کاربران اعلام شده که با بروزرسانی به نسخه‌ی ۶ اندروید، قسمت ساعت گوشی مختل شده است. این باگ منجر به عدم همگام‌سازی شده و باعث می‌شود تا کاربران نتوانند از قابلیت‌هایی مانند هشدارهای زنگ، تقویم و رویدادها بهره‌مند شوند. 

البته این عدم همگام‌سازی به قدری ناچیز است که شاید با بررسی ساده نتوان متوجه آن شد. اما برخی کاربران در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که اختلاف زمانی به ۱۵ دقیقه رسیده و اگر کاربری متوجه این باگ نشود، این اختلاف به ۱۲ ساعت می‌رسد. 

 البته خوشبختانه هنوز بسیاری از کاربران نسخه‌ی۶ اندروید را نصب نکرده‌اند؛ از این‌رو احتمال آلودگی دستگاه‌ اندرویدی‌ آنها به این باگ وجود ندارد و تا زمان عرضه‌ی این بروزرسانی، قطعا باگ ساعت نیز رفع خواهد شد. خوشبختانه راه حل دائمی این مشکل، دریافت آپدیت اندروید ۶.۰.۱ است و می‌توان با این به روز رسانی، باگ همگام‌سازی ساعت را کاملا برطرف کرد. البته راه‌حل موقتی نیز برای این مشکل وجود دارد و آن هم راه اندازی مجدد گوشی و تغییر شبکه‌ی تلفن همراه از 4G به 3G است که دستگاه را مجبور به همگام سازی با زمان شبکه می‌کند؛ بنابراین دستگاه اندرویدی پس از روشن شدن، زمان صحیح را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات