اپل به اشتباه نسخه‌های قدیمی iOS را در دسترس قرار داد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل معمولا اجازه‌ی برگشت به نسخه‌های قبلی iOS را نمی‌دهد‌؛ اما ظاهرا این بار اشتباهی رخ داده است.
تبلیغات

اپل اصولا عادت به برگشت به گذشته ندارد؛ چه در خصوص سخت‌افزار و چه در مورد نرم‌افزار. بازگشت به نسخه‌های قبلی iOS بعد از به‌روزرسانی به نسخه‌ی جدید عملا امکان‌پذیر نیست. روال کار به این شکل است که برای نصب یک به‌روزرسانی روی دستگاه شما، سرورهای اپل باید آن را تأیید کنند. معمولا وقتی نسخه‌ی جدیدی منتشر می‌شود، نسخه‌ی قدیمی چند هفته‌ای در وضعیت ساین‌شده می‌ماند تا اینکه اپل به‌کلی دسترسی به آن را از بین می‌برد.

اما روز گذشته اتفاق جالبی افتاد؛ اپل به‌صورت کاملا اتفاقی برای مدت چند ساعت چندین نسخه از iOS را به وضعیت ساین‌شده در آورد. در نتیجه، تعدادی از کاربران شانس داشتند که از حصار iOS 11 فرار کنند. اکثر این کاربران به سمت iOS 10 رفتند؛ اما گزارش‌هایی در ردیت وجود دارد که نشان می‌دهد برخی موفق به نصب iOS 9 و حتی iOS 6.1.3 نیز شده‌اند.

بعد از افشای ماجرای کاهش عمدی عملکرد دستگاه‌های قدیمی در iOS 11 بسیاری از کاربران دل خوشی از این نسخه ندارند. علاوه بر این به نظر می‌رسد به‌طور کلی این نسخه برای سخت‌افزار دستگاه‌های قدیمی اپل کمی سنگین است. به همین دلیل کاربران آیفون‌های قدیمی آرزوی برگشت به نسخه‌های قبل دارند. تعدادی از این کاربران با سرعت عملکرد خود توانستند قبل از اینکه اپل متوجه ماجرا شود به آرزوی خود برسند؛ اما اکنون دیگر جلوی این اتفاق گرفته شده و وضعیت به حالت قبل برگشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات