ماه به یاد ماندنی برای مایکروسافت: سهم ویندوز فون در بازار اروپا ۲۳.۵ درصد افزایش یافته است
تلاش برای موفقیت ویندو فون در بازار کار سادهای نیست. به همین دلیل مایکروسافت مصمم است قدمهای محکمی در زمینه تلفن های همراه بردارد. نوکیا نیز در گزارش سهماهه خود به موفقیت گوشیهای سری لومیا اشاره کرده است، ولی بازهم نمیتوان به سخت بودن رقابت در بازار اذعان نکرد.
با وجود آن که سرویسهایی نظیر StatCounter که میزان سهم سیستم عاملها در اینترنت را دنبال میکنند، شاید بازهم نتوان به یک آمار رسمی و دقیق از بازار تلفن های همراه دست یافت. اما به هر صورت میتوان تصویری کلی از وضعیت این بازار را استنباط کرد و با استناد به همین تصویر کلی، حرکت رو به جلو و رشد ویندوز فون قابل مشاهده است.
WMPowerUser، مؤسسهای که فعالیت مایکروسافت در بازار تلفن های همراه را از نزدیک دنبال میکند، در گزارش ماه اخیر خود اشاره به جهش بزرگ ویندوز فون و رشد ۲۳.۵ درصدی آن در ماه جولای دارد. با توجه با تحلیل های صورت گرفته، این پیشرفت احتمالاً متأثر از عرضه گوشیهای لومیا ۹۰۰ و لومیا ۶۱۰ نوکیا است.
لومیا ۶۱۰ ارزانترین ویندوزفون نوکیا است در حالیکه لومیا ۹۰۰ گل سر سبد این سری و گرانترین آنها محسوب میشود. لومیا ۸۰۰ نیز از بهترینهای سری لومیا به شمار میرود ولی نسبت به لومیا ۹۰۰ اندازه کوچکتری دارد.
اخیراً نوکیا قیمت گوشی لومیا ۹۰۰ خود را به میزان زیادی کاهش داده است. این محصول قرار است در ایالات متحده در طی مدتی دو ساله با کاهش ۵۰ درصدی به قیمت ۵۰ دلار (بصورت قراردادی) برسد و این در حالی است که محصولات رقیب در شرایطی مشابه با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه میشوند.
هر چند درصد رشد یک محصول در شرایطی که سهم محدودی در بازار دارد، معیار مناسبی نیست اما بازهم میتوان این طور استنباط کرد که ویندوزفون جان تازهای یافته است.
آیا این جهش آغاز آیندهای روشن و رو به رشد برای ویندوز فون است؟ نظر شما چیست؟
نظرات