سیستم عامل بلک‌ بری به پایان راه خود نزدیک می‌شود

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بلک‌بری اعلام کرده است که تا دو سال آینده سرویس‌های مربوط به سیستم‌عامل بلک‌بری را تعطیل خواهد کرد.
تبلیغات

درحالی‌که این روزها بلک‌بری در بازار گوشی‌ اندروید ممکن است گزینه‌ی اول خیلی‌ها نباشد، جالب توجه است که سرویس‌های مربوط به این گوشی‌ها همچنان پابرجا هستند. خبر بد برای کسانی که هنوز از این سیستم‌عامل بهره می‌برند این است که بلک‌بری اعلام کرده این سرویس‌های آن، از جمله اپ استور بلک‌بری را تا دو سال آینده تعطیل خواهد کرد.

از آن‌جایی که دو سال از فروش اولین گوشی بلک‌بری ۱۰ می‌گذرد، منطقی است که این شرکت بخواهد خدمات خود را برای این پلتفرم متوقف کند. سایت Blackberry travel و تماس تصویری PlayBook اولین سرویس‌هایی خواهند بود که پیش از سایرین به ترتیب در فوریه و مارس ۲۰۱۸ متوقف خواهند شد.

اما تعطیلی بزرگ مربوط است به اپ استور جهانی بلک‌بری که در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ به وقوع خواهد پیوست. این یعنی دستگاه‌هایی مانند پاسپورت و کلاسیک راهی برای دانلود اپلیکیشن نخواهند داشت. با این حساب شمارش معکوس برای طرفداران این گوشی‌ها آغاز شده است و با پایان این زمان، راهی به جز عزیمت به سمت اندروید یا آی‌اواس وجود نخواهد داشت.

خبر خوش برای کاربران دستگاه‌های BB10 این است که کمپانی بلک‌بری متعهد شده این دستگاه‌ها حداقل دو سال دیگر پشتیبانی خواهند شد. گوشی‌های مجهز به BBOS نیز حداقل دو سال امکان استفاده از شبکه خواهند داشت. این شرکت همچنین اعلام کرده است کاربرانی که هنوز از دستگاه‌های قدیمی بلک‌بری استفاده می‌کنند برای خرید دستگاه‌های اندرویدی این شرکت مثل KeyOne و Motion از تخفیف بهره‌مند خواهند شد؛ اما جزئیات دقیق این طرح تخفیفی هنوز عنوان نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات