بروزرسانی ۱.۴ اندروید ور ژست‌های حرکتی جدید را به ساعت‌های هوشمند اضافه می‌کند

یک‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بروزرسانی اندروید ور به نسخه‌ی ۱.۴ ویژگی‌های جدیدی را به این سیستم عامل اضافه کرده که از جمله‌ی این قابلیت‌ها باید به ژست‌های حرکتی مچ دست اشاره کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بروزرسانی اندروید ور ۱.۴ قابلیت‌های جدیدی را به ساعت‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل اضافه خواهد کرد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها باید به ژست‌های حرکتی جدید اشاره کرد. در حالت معمول این ژست‌ها بصورت پیش فرض پس از بروزرسانی در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرند، اما می‌توان از فعال بودن آن‌ها نیز اطمینان حاصل کرد. برای مطمئن شدن از فعال شدن این ویژگی‌ها ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ور خود را لمس کرده و سپس با کشیدن انگشت به سمت چپ و مشاهده‌ی منوی اصلی برای رسیدن به گزینه‌ی تنظیمات، به سمت پایین اسکرول کنید. در قسمت تنظیمات با کلیک روی Wrist Gestures، نه تنها می‌توان این ویژگی‌ها را فعال یا غیرفعال کرد، بلکه می‌توان آموزش‌های مرتبط با نحوه‌ی استفاده از این ویژگی‌ها را نیز از نظر گذراند. با وجود در اختیار داشتن امکانات بیشتر با استفاده از ژست‌های مچ دست، باتری ساعت هوشمند در حالت فعال بودن این ویژگی‌ها مصرف بیشتری خواهد داشت.

با استفاده از ژست‌های حرکتی مربوط به مچ دست می‌توان به راحتی با بهره‌گیری از حرکاتی که کاربر به مچ دست خود وارد می‌کند، عملیات مختلفی را اجرا کرد. البته تنها حرکت مچ دست دخیل نبوده و سرعت و سوی حرکت که می‌تواند به سمت بدن یا خلاف جهت آن باشد را نیز باید به عنوان فاکتورهایی به منظور فعال کردن ویژگی‌های متعدد عنوان کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ور اضافه خواهد شد، قابلیت بهره‌گیری از بلندگوی سخت‌افزار موجود در این ساعت‌های هوشمند است که می‌توان با استفاده از آن مکالمات صوتی برقرار کرده و انواع اصوات را پخش کرد. البته تمام ساعت‌های هوشمند عرضه شده به بازار مبتنی بر اندروید ور از وجود بلندگوی سخت‌افزاری بهره نمی‌برند. از جمله‌ی ساعت‌های هوشمند مجهز به این فناوری می‌توان به جی واچ اوربان ۲ ال‌جی، هواوی واچ و زن واچ ۲ ایسوس اشاره کرد. با استفاده از قابلیت فرامین صوتی کاربران می‌توانند دستورات صوتی را برای ارسال پیام‌های واتس اپ، وی‌چت، وایبر، تلگرام و پیام‌های نکسوس استفاده کنند. همچنین عمر باتری نیز در بروزرسانی جدید تا حدودی افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات