گوگل سیستم عامل‌های کروم و اندروید را ادغام می‌کند

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که سیستم عامل Chrome OS از جنبه‌های مختلف یک پلتفرم موفق به شمار می‌رود، ولی همچنان اقبال جهانی به سمت کامپیوترهای ویندوزی یا دستگاه‌های مک است و گفته می‌شود همین موضوع باعث شده تا گوگل تصمیم بگیرد سیستم عامل کروم را با اندروید ادغام کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 خیلی راحت با بررسی‌ سایت‌هایی چون آمازون می‌توان دریافت که بیشترین آمار فروش لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای شخصی مربوط به سیستم عامل‌های ویندوز و مک بوده و همین موضوع سبب شده تا وال‌استریت ژورنال به نقل از کارمندان گوگل اعلام کند که تا سال آینده سیستم عامل کروم با اندروید ادغام خواهد شد. البته گفته می‌شود فروش کروم‌بوک‌ها نیز تنها تا سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه خواهد داشت.

وال‌استریت ژورنال اعلام کرده تصمیم گوگل برای پایان دادن به عمر سیستم عامل دسکتاپ خود به اصلاحات اساسی و برنامه‌ریزی شده اندروید بازمی‌گردد که باعث شده این پلتفرم به خوبی روی انواع دستگاه‌ها از جمله سیستم‌های هیبریدی قابل اجرا باشد. یکی از اقدامات گوگل در همین راستا را می‌توان معرفی تبلت اندرویدی پیکسل سی دانست که امکان اضافه کردن کیبورد به صورت اختیاری را در اختیار خریداران قرار داده است.

به نظر می‌رسد کنار گذاشتن کامل کروم اواس بیشتر در حد شایعه و گمانه‌زنی بوده و با توجه به صحبت‌ها و نظرات مدیران گوگل، این شرکت قصد ادغام سیستم‌عامل کروم را با اندروید دارد و گوگل همچنان به پشتیبانی خود از کروم‌بوک‌ها ادامه خواهد داد، ولی در محصولات آتی از نسخه‌ی جدید و ادغام شده‌ی اندروید استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود این سیستم‌های کامپیوتری نیز تحت برند کروم‌بوک وارد بازار خواهند شد و هنوز درباره‌ی نام جدید آنها صحبتی نشده است. هیروشی لاکیمر نایب رییس بخش سیستم‌عامل‌های اندروید و کروم نیز اعلام کرده گوگل همچنان به کروم اواس علاقه دارد و برنامه‌ای برای حذف آن نخواهد داشت. وی همچنین در توئیتر خود اعلام کرده که به تازگی دو دستگاه کروم‌بوک برای فرزندانش خریداری کرده و فکر می‌کند هنوز کروم‌بوک‌ها پتانسیل بالایی برای حضور در بازار دارند.

در همین راستا و بعد از گزارش وال‌استریت ژورنال، پیگیری‌های وب‌سایت‌های ورج و ریکد نشان می‌دهد که خبری از حذف کامل سیستم عامل کروم وجود ندارد و گوگل بیشتر علاقمند است دستگاه‌های اندرویدی را در ظاهر کامپیوترهای مرسوم روانه بازار کند. علاوه بر لاکیمر، سخنگوی گوگل نیز این موضوع را تایید کرده و اعلام کرده است در آینده نیز شاهد عرضه کروم‌بوک‌ها خواهیم بود.

چندین سال است موضوع ادغام این سیستم عامل‌ها وجود دارد و ابتکاراتی چون اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی کروم یا معرفی تبلت اندرویدی پیکسل سی کمکی به اصل قضیه نکرده است. حتی سال ۲۰۰۹ میلادی، سرگئی برین اعلام کرده بود که کروم اواس و اندروید به مرور زمان با هم ادغام خواهند شد. در حالی که به نظر می‌رسد سیستم عامل کروم همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد، ولی این احتمال وجود دارد از سال آینده بیش از پیش شاهد جاه‌طلبی گوگل در بخش کامیپوترهای مبتنی بر اندروید باشیم.

نظر شما درباره‌ی ادغام اندروید و کروم اواس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات