گوگل ویژگی کدگذاری حافظه‌ را در اندروید 6 به صورت پیش فرض فعال می کند

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در ماه مارس سال جاری از سیاست خود برای کدگذاری کل حافظه‌ی داخلی گوشی‌های هوشمند در اندروید آبنبات چوبی بصورت پیش فرض عقب نشست. بسیاری بر این اعتقاد بودند که غول جستجو دیگر به سراغ اجرای این سیاست نخواهد رفت، حال آنکه در اندروید مارشمالو گوگل کدگذاری حافظه‌ی داخلی را بصورت پیش فرض فعال خواهد کرد.
تبلیغات

پس از آنکه قابلیت کدگذاری در اندروید آبنبات چوبی توسط گوگل به عنوان یک ویژگی پیش فرض از اندروید آبنبات چوبی برداشته شد، بسیاری بر این باور بودند که گوگل دیگر به سراغ استفاده از این ویژگی در سیستم عامل اندروید نخواهد رفت، حال آنکه در نسخه‌ی جدید اندروید که با نام مارشمالو شناخته می‌شود، کدگذاری حافظه‌ی داخلی بصورت پیش فرض فعال است. دلیل اینکه در اندروید آبنبات چوبی شاهد حذف شدن این قابلیت بودیم، ایجاد مشکلاتی در عملکرد حافظه‌ی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر اندورید آبنبات چوبی با فعال بودن این ویژگی بود.

همانطور که اشاره کردیم، گزارش‌های متعدد منتشر شده نشان از این داشت که این ویژگی مشکلاتی را برای کاربران اندروید آبنبات چوبی ایجاد کرده است، از این‌رو گوگل با تغییر سیاست، این گزینه را به یک ویژگی اختیاری تبدیل کرد. براساس اطلاعات جدید منتشر شده، ویژگی کدگذاری حافظه‌ی داخلی در سیستم عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو به عنوان یک قابلیت پیش فرض مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ البته باید به این موضوع اشاره کرد که این گزینه برای گوشی‌های هوشمند بدون لاک اسکرین بصورت اختیاری است.

گوگل این ویژگی را بصورت پیش فرض برای گوشی‌های هوشمندی که از وجود لاک اسکرین بهره می‌برند، فعال کرده است. این ویژگی را می‌توان از طریق منوی تنظیمات و Security Model Compatibility فعال کرد.

گوگل اعلام کرده که گجت‌های هوشمند مبتنی بر اندرویدی که عملکرد حافظه‌ی آن‌ها برای انتقال داده‌ها بالای ۵۰ مبی‌بایت بر ثانیه است، این ویژگی را بصورت پیش فرض فعال خواهند داشت. این ویژگی زمانی که گوشی برای اولین بار روشن می‌شود، با بررسی شرایط حافظه فعال خواهد شد.

از جمله‌ی تغییرات دیگر باید به عوض شدن سیاست‌های گوگل در مورد اپلیکشن‌هایی که در حالت استندبای به سر می‌برند، اشاره کرد.

باید دید که تغییرات اعمال شده در اندرویدمارشمالو تا چه اندازه می‌تواند به عملکرد بهتر این نسخه کمک کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات