ویندوز 8 بیش از 55 درصد سریعتر از ویندوز 7 بوت می‌شود

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس BUILD یکی از نکات خیره‌کننده و قابل تحسین ویندوز 8 را استفاده از حافظه کمتر و سرعت بوت سریعتر نسبت به ویندوز 7 اعلام کرد و پس از آن، بارها به این موضوع اشاره کرد. PC Magazine نیز در همین راستا آزمایش‌های متفاوتی را بر روی نسخه پیش‌نمایش ترتیب داده است که از جمله مهم‌ترین نتایج آن برتری 55.26 درصدی ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 در سرعت شروع به کار است. بی‌شک این برتری می‌تواند ویندوز 8 را به یک گزینه مناسب برای تبلت‌ها تبدیل کند.
تبلیغات

هرچند ویندوز ۸ هنوز به تکامل کامل نرسیده است، اما نسخه «پیشنمایش قبل از انتشار» تعدادی از وعده‌های سازندگان نسبت به بهبود‌های صورت گرفته را به خوبی نمایش می‌‌دهد. بر اساس تحقیق صورت گرفته در PC Magazine ، ویندوز 8 با آنکه هنوز نهایی نشده، در بسیاری از ویژگی‌های کلیدی نسبت به ویندوز 7 برتری محسوسی دارد.

شاید بیشتر از همه، سرعت بوت و خاموش شدن این سیستم‌عامل محسوس و قابل توجه باشد. به همین دلیل PC Magazine با استفاده از کامپیوترهای مشابه و نسخه جدید نصب شده از هر دو نسخه از ویندوز، آزمایشات خود را ترتیب داده و نتایج صورت زیر گزارش کرده است:

  • مدت زمان شروع به کار ویندوز ۷: 38 ثانیه
  • مدت زمان شروع به کار ویندوز ۸: 17 ثانیه
  • مدت زمان خاموش شدن ویندوز ۷: 12.2 ثانیه
  • مدت زمان خاموش شدن ویندوز ۸: 9.9 ثانیه

از نتایج بالا به سادگی می‌توان دریافت که ویندوز 8 نزدیک به 55.26 درصد سریع‌تر از ویندوز 7 شروع به کار می‌کند. البته ویندوز 8 علاوه بر این در سرعت مرورگر و رندرینگ ویدیو نیز برتری محسوسی نسبت به ویندوز 7 دارد. در آزمایش انتقال فایل، ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 کندتر عمل می‌کند و به نظر می‌رسد که در نسخه نهایی این مشکل نیز بهبود یابد.

شاید سرعت بوت بالاتر ویندوز ۸ نسبت به ویندوز ۷ برای تعدادی از کاربران قابل توجه نباشد. به عنوان مثال ممکن است سرعت بوت کامپیوتر برای کاربران دستکتاپ حائز اهمیت نباشد اما نکته حیاتی این‌جاست که سرعت بوت بالای ویندوز 8 می‌تواند بسیاری را برای استفاده از تبلت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل امیدوار کند. نسخه‌های متفاوت ویندوز 8 برای تبلت (Windows RT) و نسخه PC تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهند داشت و بهبود در نسخه PC نوید یک سیستم عامل سریع‌تر، درست همانند آنچه که کاربران تبلت‌ها انتظار دارند، را خواهد داد.

بهبود در سرعت وب‌گردی، رندرینگ ویدیو و... جدا از آنکه به بهبود تجربه کاربر از کار با ویندوز نسبت به نسخه‌های پیشین کمک می‌کند، موجب می‌شود که کاربرانی که موفق نشده‌اند سخت‌افزار خود را به روز و قدرتمند سازند، فقط با عوض کردن سیستم‌عامل، سرعت بیشتری را در کار با یارانه خود تجربه کنند و بدین ترتیب رضایت بیشتر حاصل شود.

آزمایشات PC Magazine مؤید این نکته است که مایکروسافت قدم‌های بزرگی برای تبدیل ویندوز 8 به سیستم عامل مخصوص وسایل همراه از جمله تبلت‌ها را برداشته است. شاید بتوان گفت که نگاه مایکروسافت به سیستم‌عامل جدیدش در راستای بهینه سازی نسخه‌های پیشین برای نصب بر روی محصولات همراه، سبک، لمسی و کم مصرف بوده است. تمام این نکات می‌تواند تضمین‌کننده‌ی موفقیت مایکروسافت در سیستم عامل جدیدش باشد.

مایکروسافت قبل از ارایه ویندوز ویستا و شکست تجاری آن، کمتر تردیدی در موفقیت حاصله نداشت. بعد از آن شکست، مایکروسافت به خوبی متوجه شد که کاربران بیش از آنکه اسیر تبلیغات سیستم عامل‌های جدید این شرکت شوند، نگاهی بعضا حرفه‌ای به کارایی آن دارند. کاربران دنیای امروز چون سال‌هاست که با انواع و اقسام نسخه‌های ویندوز سر و کار داشته‌اند به هیچ عنوان تاب و تحمل یک عقب‌گرد در نسخه‌های جدید را نخواهند داشت. ویستا و XP نکته بسیار ارزشمندی را به دنیای فناوری گوشزد کردند: کاربران حاضرند سیستم عامل مربوط به پنج سال قبل را به سیستم عامل جدید و پر زرق و برق ترجیح دهند چون حس بهتری از کار با آن را داشته‌اند.

مایکروسافت تمام سعی خود را برای جلب رضایت کاربران و بکارگیری سیستم‌عامل برروی ابزارهای مختلف کرده است. اما به نظر شما آیا ویندوز ۸ می‌تواند موفقیت خیره‌کننده داشته و باعث محبوبیت و فروش تبلت‌های ویندوزی شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات