تمام قابلیت‌ها و امکانات جدید iOS 9 - قسمت چهارم

یک‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
مطالعه 7 دقیقه
شرکت اپل در رویداد WWDC 2015 از نسخه‌ی ۹ سیستم‌عامل موبایل خود رونمایی و تنها یک هفته پیش iOS 9 را به صورت عمومی منتشر کرد. آخرین نسخه‌ی آی‌او‌اس دارای قابلیت‌های جدید و امکانات مخفی است که برای آشنایی با این موارد در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از هشت سال ارتقاء و اعمال تغییرات‌های فراوان، حال دوباره شاهد قابلیت‌های جدید بیشتر در آخرین نسخه‌ی iOS هستیم. اپل در هر بار ارتقای آی‌اواس، اپلیکیشن‌های جدید، قابلیت‌های بیشتر، تصاویر پس‌زمینه‌ی جدید، بهبود در عملکرد و افزایش سرعت سیستم را به کاربران ارائه می‌کند. از طرفی اپل دارای نرخ بالای کنترل اکو سیستم خود است که این نیز دلیلی برای ترغیب کاربران به آپگرید کردن آی‌او‌اس به شمار می‌رود.

iOS 9 یک هفته پیش عرضه شد و امکانات جدیدی بیشتری را به‌خصوص برای کاربران آیپد فراهم کرد. این نسخه علاوه بر تغییرات جدید، بیشتر روی بهبود عملکرد و افزایش سرعت تمرکز کرده است. در iOS 9 علاوه بر امکانات چشمگیر، تغییرات جزئی بیشتری وجود دارد که شاید با کار کردن بسیار با آیفون و آیپد خود متوجه آن‌ها بشوید. اپل در این نسخه همانند iOS 8 انسجام و یکپارچگی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و شاهد جزئیات بیشتری همانند تغییر فونت هستیم؛ از این‌رو شاید برخی این نسخه‌ را iOS 8.5 بدانند. در ادامه با ویژگی‌های iOS 9 و امکانات جدید آن آشنا خواهید شد.

۳۱. تغییر نحوه‌ی مرتب کردن اعلانیه‌ها

32 650 80

تا iOS 8 هر دو بخش اعلانات به صورت اپلیکیشن‌ها مرتب سازی می‌شد، یعنی اعلانات هر اپلیکیشن در بخشی جداگانه مربوط به آن ذخیره می‌شد. حال اپل این روال را در iOS 9 تغییر داده؛ به گونه‌ای که براساس تاریخ مرتب شده‌اند و آخرین و جدیدترین اعلان در بالاترین بخش قرار می‌گیرد. برای تغییر دادن متود مرتب‌سازی می‌توانید به مسیر Settings > Notifications, مراجعه کرده و بین دو گزینه‌ی Recent و Manual سوئیچ کنید.

۳۲. بررسی باتری‌ تمام دستگاه‌های اپلی

33 650 80

اپل در iOS 9 تغییراتی را در بخش اعلانیه‌ها اعمال کرده است. یکی از تغییرات اضافه شدن ویجت باتری است. زمانی که روی بخش Today view در اعلانات کلیک کنید، می‌توانید میزان باتری آیفون و دیگر دستگاه‌های اپلی را مشاهده کنید. البته با استفاده از Edit در بخش اعلانات می‌توان این بخش را حذف کنید.

۳۳. تغییر سرعت ویدئوهای اسلوموشن

35 650 80

اپل برای اولین بار ضبط ویدئوهای اسلوموشن یا آهسته را در iOS 8 معرفی کرد. تا نسخه‌های پیشین آی‌اواس برای تغییر رزولوشن ویدئوهای اسلوموشن کاربران می‌توانستند با باز کردن اپلیکیشن دوربین و سوئیچ کردن به اسلوموشن، روی آیکون fps موجود در سمت پایین راست تصویر، رزولوشن را تغییر دهند. حال اپل در iOS 9 این قابلیت را به بخش تنظیمات آورده که برای تغییر رزولوشن می‌توانید به مسیر Settings > Photos & Camera > Record Slo-mo مراجعه کنید.

۳۴. تغییر رزولوشن ویدئوهای ضبط شده

34 650 80

اپل در iOS 9 گزینه‌ای را اضافه کرده که به کمک آن می‌توان رزولوشن ویدئوها را تغییر داد. برای این منظور ابتدا به مسیرSetting> Photos & Camera مراجعه کرده و از آنجا روی گزینه‌ی Record Video کلیک کنید. در این بخش سه گزینه‌ وجود دارد که بر حسب نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اپل در این خصوص هشداری را اعلام کرده که ضبط کردن ویدئوهای دارای رزولوشن بالا، سه دقیقه بیشتر از ویدئوهای معمولی حجم دارد.

۳۵. زوم کردن روی ویدئو حین پخش

36 650 80

در نسخه‌های پیشین آی‌اواس امکان زوم روی ویدئوها وجود نداشت؛ اما اپل در iOS 9 این قابلیت را فراهم کرده که حال کاربران می‌توانند در حین پخش و مکث ویدئوها، زوم و بزرگ‌نمایی کنند.

۳۶. بازگشت سریع به photo library

37 650 80

در iOS 9 مشاهده و جابجایی بین تصاویر موجود در Photos بسیار سریع‌تر شده است. مثلا زمانی که یک عکس را به صورت کامل مشاهده می‌کنید، برای بازگشتن به آلبوم دیگر نیازی به کلیک کردن روی دکمه‌ی برگشت که در سمت بالا و چپ قرار دارد، نیست. برای این منظور می‌توانید زمانی که عکس به‌طور کامل باز است، با انگشت خود از بالا به پایین بکشید، در این حالت سریعا به آلبوم باز می‌گردید.

۳۷. استفاده از آلبوم‌های هوشمند در Photos

38 650 80

اگر در اپلیکیشن Photos خود تعداد بسیاری از تصاویر سلفی و اسکرین شات دارید، اپل قابلیتی را برای مرتب کردن آن‌ها فراهم کرده است. برای این منظور در داخل تب Albums دو پوشه به نام‌های Selfies و Screenshots قرار دارد. این دو مورد آلبوم‌های هوشمند نام دارند و به‌طور خودکار تصاویر سلفی و اسکرین‌شات‌ها را مرتب‌سازی می‌کنند.

۳۸. انتخاب سریع تعدادی بیشتری از تصاویر

39 650 80

همان‌طور که اطلاع دارید در مک برای انتخاب کردن تعداد بسیاری از تصاویر می‌توان از کلید Shift بهره‌مند شد؛ اما در آیفون این قابلیت وجود ندارد و تا نسخه‌های پیشین آی‌اواس کاربر برای انتخاب کردن تعداد بسیاری از تصاویر، باید روی هر عکس کلیک می‌کرد. اپل این مشکل را در iOS 9 برطرف کرده و قابلیت جدیدی را ارائه کرده است. برای این منظور در Photos ابتدا گزینه‌ی Select را انتخاب کرده و سپس با انگشت خود را روی تمامی تصاویر بکشید.

۳۹. پنهان کردن تصاویر از photo library

40 650 80

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده که دوس نداشته باشید برخی تصاویر شخصی را به دوستان خود نشان دهید؛ ا ز این‌رو اپل از نسخه‌های پیشین آی‌اواس قابلیتی به نام Hide را به اپلیکیشن Photos اضافه کرده که به کمک آن می‌توانید برخی تصاویر دلخواه را پنهان کنید. با دو بار کلیک کردن روی عکس می‌توانید آن را پنهان کنید. البته عکسی که پنهان شده هنوز در آلبوم All Photos قرار دارد و می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

۴۰. شخصی‌سازی اسلایدشو تصاویر

41 650 80

اپل همواره یک گزینه‌ی اسلایدشو را برای اپلیکیشن Photos دارد، اما این ویژگی در iOS 9 دارای تغییراتی است. برای این قابلیت یک دکمه‌ی جدید با نام Options اضافه شده که اجازه می‌دهد کاربر به کمک آن تم، موزیک و سرعت اسلایدشو را تغییر دهد. برای این منظور ۵ تم دردسترس قرار گرفته است.

موارد اشاره شده بخش چهارم از قابلیت‌های iOS 9 بود، برای اطلاع از موارد دیگر منتظر بخش پنجم قابلیت‌ها و امکانات iOS 9 باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات