ویندوز ۹۵ مایکروسافت، ۲۰ ساله شد

دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
شرکت مایکروسافت ۲۰ سال پیش، سیستم عامل ویندوز ۹۵ را منتشر کرد. ویندوز ۹۵ اولین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز بود که شامل ویژگی‌های کاربردی و مهمی همچون منوی استارت و نوار وظیفه می‌شد. حالا عمری از آن گذشته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

۲۰ سال پیش شرکت مایکروسافت ویندوز ۹۵ را که اولین ویندوز شبیه به نسخه‌های امروزی خود بود، به‌طور رسمی برای استفاده‌ی عمومی منتشر کرد. در آن زمان، سیستم‌عامل به صورت دیجیتالی در دسترس نبود و فقط امکان خرید از فروشگاه‌های فیزیکی وجود داشت. بدیهی است که این سیستم‌عامل در زمان خود (سال ۱۹۹۵) محصولی شگفت‌انگیز بوده است.

جایگاه ویندوز پس از ۲۰ سال

سیستم‌عامل ویندوز، در مسیری به سمت روشنایی درحال حرکت بوده و آینده‌ای درخشان برای آن پیش‌بینی می‌شود. تابه‌حال توسعه‌ی ویندوز پیشرفت زیادی داشته است. به عنوان مثال، آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل ویندوز (ظاهرا آخرین نسخه) تحت عنوان ویندوز ۱۰، همراه با قابلیت‌های جدید بسیار زیاد و ویژگی‌هایی که از نسخه‌های قبلی ویندوز به ارث رسیده، وارد عرصه‌ی رقابت شده است. ردموندی‌ها با معرفی ویندوز ۸، منوی استارتی را که یادگار ویندوز ۹۵ بود، حذف کردند. اما با ورود ویندوز ۱۰، مایکروسافت به خاطر نارضایتی اغلب کاربرانش، تصمیم به بازگرداندن منوی استارت بهبود یافته گرفت. به اضافه‌ی موارد یاد شده، ویندوز ۱۰ شامل ویژگی‌های جدیدی مانند دستیار صوتی کورتانا، مرورگر اِج، دسکتاپ مجازی و قابلیت‌هایی دیگر می‌شود.

اگر از ویندوز ۹۵ استفاده کرده‌اید، لطفا تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات