سهم ۵ درصدی ویندوز ۱۰ در بین سیستم عامل‌ها با ۵۳ میلیون نصب

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
براساس گزارش StatCounter، ویندوز ۱۰ روی بیش از ۵۳ میلیون دستگاه نصب شده است.
تبلیغات

مایکروسافت ۲۴ ساعت پس از انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ خبر از نصب این سیستم عامل روی بیش از ۱۴ میلیون گجت ویندوزی داد. حال بیش از دو هفته از زمان انتشار این نسخه از ویندوز می‌گذرد و براساس گزارش StatCounter ویندوز ۱۰ روی بیش از ۵۳ میلیون گجت ویندوزی نصب شده است.

با در نظر گرفتن این مقدار می‌توان به جرات گفت که ویندوز ۱۰ در حدود ۴.۹۵ درصد از سهم بازار سیستم عامل‌ها را به خود اختصاص داده است. بر این اساس جدیدترین سیستم عامل ردموندی‌ها در هر ثانیه روی بیش از ۱۵۰۰ رایانه نصب می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط NetMarketShare، در حال حاضر ویندوز ۸.۱ با ۱۳.۰۹ درصد و OS X 10.10 اپل با ۴.۷۴ درصد از سهم حوزه‌ی سیستم عامل‌ها را در اختیار دارند. با توجه به این آمار، آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت در مقایسه با آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اپل با اختلاف بسیار کمی سهم بیشتری را در اختیار دارد.

مایکروسافت تنها یک بار در ۲۴ ساعت اولیه به اعلام رسمی تعداد کاربران ویندوز ۱۰ پرداخته و از آن پس اطلاعاتی در این خصوص اعلام نشده است. ویندوز ۱۰ را نمی‌توان با نسخه‌های پیشین سیستم عامل مایکروسافت نظیر ویندوز ۷ یا ۸ و ۸.۱ مقایسه کرد، چراکه ردموندی‌ها بروزرسانی ویندوز ۱۰ را بصورت رایگان در اختیار کاربرانشان قرار داده اند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات