اندروید 6.0 مارشمالو رسما معرفی شد

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
پس از آنکه گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش آخرین نسخه‌ از اندروید را با نام اندروید M خطاب قرار داد، حال اندروید ۶.۰ رسما معرفی کرد.
تبلیغات

گوگل دقایقی پیش نام آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را رسما اعلام کرد: اندروید مارشمالو. همانطور که می‌دانید گوگل برای نامگذاری سیستم‌عامل اندروید به ترتیب حروف الفبا از نام شیرینی‌ها استفاده می‌کند که حال آخرین نسخه از اندروید نیز به نام مارشمالو مزین شده است.

گوگل نام آخرین نسخه از اندروید را امروز در جریان مراسمی کوچک که در محل دفتر اصلی گوگل برگزار شد، رسما اعلام کرد. غول جستجو علاوه بر اینکه نام آخرین نسخه از اندروید را مشخص کرده، نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش از این سیستم‌عامل را که اندروید 6.0 نام گرفته در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. این نسخه از اندروید با عنوان API Level 23 برای توسعه‌دهندگان در دسترس خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم نسخه‌ی نهایی پیش نمایش اندروید ۶.۰ مارشمالو را برای ابزار‌های نکسوس منتشر کرده است. این موضوع نشان از این دارد که غول جستجو در آینده‌ی نزدیک نسخه‌ی نهایی را منتشر خواهد کرد. هم‌اکنون توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های مبتنی بر این سیستم عامل را در گوگل پلی آپلود کنند. به احتمال زیاد پاییز سال جاری شاهد انتشار نسخه‌ی نهایی خواهیم بود.

منبعtechcrunch

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات