فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز 10 بدون محدودیت در دسترس کاربران ایرانی است [بروز شد]

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ بالاخره منتشر شد و ما نیز در زومیت در حال آزمایش و بررسی آن هستیم. خوشبختانه همچون نسخه‌ی پیشنمایش در نسخه‌ی نهایی نیز دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز در ویندوز ۱۰ نیز برای کاربران ایرانی بدون مشکل میسر است.
تبلیغات

 در ویندوز ۸ و ۸.۱ دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی مسدود شده بود برای دریافت اپلیکیشن‌ها مجبور به استفاده از سرویس‌های تغییر آی‌پی بودیم اما خوشبختانه در ویندوز ۱۰ این محدودیت برداشته شده است. در نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ که برای دانلود در اختیار عموم قرار گرفته و حتی نسخه‌ی کپی و کرک شده‌ی ویندوز ۷ به بعد نیز به صورت رایگان به این نسخه از ویندوز بروز رسانی می‌شوند، تقویم فارسی نیز اضافه شده است. اضافه شدن تقویم شمسی با همت گروهی کاربران زومیت شدت گرفت و مایکروسافت نیز به درخواست‌های چند هزار نفری کاربران پاسخ مثبت داد.

تقویم فارسی ویندوز ۱۰

خوشبختانه کلیه‌ی بخش‌های سیستم‌عامل از جمله مرورگر Edge و دستیار صوتی کورتنا نیز به خوبی در دسترس کاربران ایرانی قرار دارند و در هیچ کدام شاهد هیچ گونه محدودیتی نبودیم. به زودی بررسی کامل زومیت از ویندوز ۱۰ را شاهد خواهید بود اما تا آن زمان این مقالات را از دست ندهید:

اگر ویندوز ۱۰ را نصب کرده‌اید نظرات خود را در باره‌ی آن با ما دیگر زومیتی‌ها به اشتراک بگذارید.

بروز رسانی:

در ویندوز ۱۰ اگر منطقه یا Location را ایران انتخاب کنید دسترسی به دستیار صوتی کورتانا و همچنین فروشگاه اپلیکیشن‌ها مسدود می‌شود. این بدین معنا است که هنوز مایکروسافت تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی را حفظ کرده است اما خوشبختانه این سخت‌گیری در سطح مسدود کردن IPهای ایران نیست و با تغییر موقعیت جغرافیایی به کشوری به جز ایران، محدودیت رفع می‌شود. همچنین می‌توان در این حالت نیز از تقویم شمسی استفاده کرد.  اگر موقعیت را ایران انتخاب کرده باشید، جای نگرانی نیست چراکه بلافاصله پس از تغییر کشور، دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌ها و کورتانا فراهم می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات