نسخه‌ی پیش‌نمایش Fire OS 5 منتشر شد

دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
آمازون از سیستم‌عامل Fire OS اختصاصی خود در محصولاتش بهره می‌برد. سیستم‌عاملی که معمولاً بطور مرتب بروزرسانی نمی‌شود. به تازگی این شرکت خبر از انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش بروزرسانی Fire OS 5 بر مبنای اندروید آب‌نبات چوبی داده که خبر خوشی برای کاربران آمازون محسوب می‌شود.
تبلیغات

از نظر سخت‌افزار، ابزارهای اندرویدی آمازون قادر رقابت با بسیاری از محصولات بازار هستند؛ ولی معمولاً در رقابت با محصولات مشابه در زمینه‌ی نرم‌افزار عقب می‌مانند. محصولات آمازون از سیستم‌عامل سنگین Fire OS استقاده می‌کنند؛ نسخه‌ای از اندروید که اجازه‌ی دسترسی به پلی‌استور گوگل را نمی‌دهد. 

خبر خوش برای کاربران این سیستم‌عامل این است که آمازون نسخه 5 آن را منتشر کرده که البته در حال حاضر نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه دهندگان است. توسعه‌دهندگان برای حصول اطمینان از این که  نرم‌افزار اندرویدی آن‌ها با Fire OS 5 سازگاری دارد، می‌توانند از سرویس تست آمازون استفاده کنند.  آماون در همین رابطه اعلام کرده است:

سرویس تست آمازون یک ابزار رایگان است که به شما اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار خود را از نظر سازگاری روی ابزارهای اندرویدی و سیستم‌عامل فایر آزمایش کنید. ما این ابزار را بروز کرده‌ایم  تا بهترین بازخورد را در زمینه سازگاری نرم‌افزارهای ساخته شده توسط شما با اندروید و Fire OS را داشته باشد. برای  این که نرم‌افزار خود را تست کنید کافی است فایل APK خود را درون سرویس تست اَپ آمازون بیاندازید (Drag and drop)، طی 90 ثانیه نتایج مربوط به سازگاری نرم‌افزارتان با اندروید آب‌نبات چوبی و Fire OS 5 را دریافت خواهید کرد. 

آمازون در بروزرسانی سیستم عامل فایر کند عمل کرده است و خبر بروزرسانی Fire OS 5 بر اساس اندروید 5 واقعاً خبر خوبی محسوب می‌شود. اگر شایعات حقیقت داشته باشند، آمازون در حال برنامه‌ریزی برای عرضه Fire OS 5 در سه ماه پایانی سال 2015 است. بدون شک همه ویژگی‌های Fire OS 5 در نسخه پیش‌نمایش وجود ندارد؛ ولی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، آشنایی آن‌ها با محیط این بروزرسانی کافی است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات