فرآیند توسعه‌ به‌روز‌رسانی پاییزی کریترز ویندوز 10 کامل شد

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت نسخه‌ی نهایی به‌روزرسانی کریترز ویندوز ۱۰ را امضا کرده و آن را برای تولیدکنندگان دستگاه‌های ویندوزی منتشر کرده است. از این نسخه به‌عنوان RTM نیز یاد می‌شود.
تبلیغات

اکنون توسعه‌ی آپدیت پاییزی کریترز سیستم عامل ویندوز ۱۰ کامل شده و کمپانی مایکروسافت هفته‌ی گذشته نسخه‌ی نهایی آپدیت رداستون ۳ را امضا کرده است. باید اشاره کنیم که شناسه‌ی این بیلد ۱۶۲۹۹.۱۵ است که ردموندی‌ها آن را برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی رایانه‌های ویندوزی منتشر کرده‌اند.

اما این اقدام به چه معنا است؟ اگر شما یکی از اعضای برنامه‌ی ویندوز اینسایدر هستید و به دریافت نسخه‌های پیش‌نمایش این سیستم عامل تمایل دارید، حال می‌توانید بیلد ۱۶۲۹۹.۱۵ را به‌طور امن و با خیال راحت نصب کنید. این نسخه همانند هر نسخه‌ی دیگری از ویندوز ۱۰، در واقع یکی از بیلدهای اصلی این سیستم عامل است که مایکروسافت در چند سال آینده، آپدیت‌هایی برای رفع مشکلات آن منتشر خواهد کرد‌. علاوه بر این شما می‌توانید بیلد ۱۶۲۹۹.۱۵ را به‌صورت کلین اینستال روی دستگاهی که با آن در برنامه‌ی اینسایدر عضو نشده‌اید، نصب کنید. درهرحال مایکروسافت تاکنون فایل‌های ISO این نسخه از ویندوز ۱۰ را به‌طور رسمی منتشر نکرده است؛ بنابراین برای انتشار این فایل‌ها باید کمی صبر کنید یا فایل ISO را خودتان به‌طور غیر رسمی بسازید.

هنوز چند هفته تا شروع انتشار رسمی آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت باقی مانده است‌‌. شایان ذکر است که این به‌روزرسانی در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) منتشر خواهد شد. این یعنی مایکروسافت زمان زیادی در دسترس دارد تا بتواند مشکلات احتمالی کشف‌شده توسط کاربران اینسایدر در بیلد RTM را در نسخه‌ی عمومی رفع کند.

گام بعد برای کاربران اینسایدر چیست؟

حال که توسعه‌ی آپدیت پاییزی کریترز تقریبا کامل شده، کمپانی مایکروسافت مشتاق است تا بیلدهای توسعه‌ی آپدیت رداستون ۴ را برای کاربرانی که هنوز عضو برنامه‌ی اینسایدر هستند، ارائه کند. این آپدیت در حال حاضر با شناسه‌ی ساخت 17xxx شناخته می‌شود و نسخه‌های جدید آن بر اساس همین سبک نام‌گذاری خواهند شد. از آنجا که کاربران استاندارد فست‌رینگ به جمع دریافت‌کنندگان بیلد‌های آپدیت رداستون ۴ اضافه خواهند شد، انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده حلقه‌ی Skip Ahead از دسترس خارج شود.

ویندوز اینسایدر

نیازی نیست که کاربران فعلی حلقه‌ی Skip Ahead برای این تغییر جدید اقدام خاصی انجام دهند. در واقع باید اشاره کنیم بیلدهای جدید آپدیت رداستون ۴ از مدتی قبل برای این دسته از افراد منتشر شده است و حتی زمانی که تست کننده‌های آپدیت رداستون ۳ به جمع تست کنندگان رداستون ۴ اضافه شوند، باز هم بیلدهای این آپدیت جدید برای کاربران فعلی حلقه‌ی Skip Ahead منتشر خواهد شد. اعضای اینسایدر رداستون ۴ می‌توانند انتظار داشته باشند که قابلیت‌ها و امکانات جدید بیشتری طی هفته‌های آینده در ویندوز ۱۰ تجربه کنند.

اگر قصد دارید همچنان از آپدیت رداستون ۳ استفاده کنید، می‌توانید از برنامه‌ی اینسایدر در بیلد ۱۶۲۹۹.۱۵ خارج شوید یا به جمع کاربران حلقه‌ی نسخه‌های پیش‌نمایش بپیوندید. افرادی که در این حلقه حضور دارند، جدیدترین آپدیت‌ها و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها را سریعا دریافت خواهند کرد. ما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که از علاقه‌مندان ویندوز هستید و در عین حال تمایلی به تست آپدیت رداستون ۴ ندارید، به جمع کاربران حلقه‌ی نسخه‌های پیش‌نمایش بپیوندید.

وضعیت در مورد ویندوز موبایل چگونه است؟

برخی از علاقه‌مندان سرسخت سیستم عامل ویندوز موبایل همچنان سؤالاتی در مورد نسخه‌ی RTM جدید ویندوز ۱۰ موبایل دارند. در گذشته زمانی‌که نسخه‌ی RTM ویندوز ۱۰ آماده می‌شد، نسخه‌ی موبایل این سیستم عامل نیز به‌طور همزمان آماده‌ی انتشار بود. اما این وضعیت پس از نسخه‌ی Feature2 ویندوز ۱۰ موبایل دیگر برقرار نیست.

ویندوز ۱۰ موبایل

اکنون توسعه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل از توسعه‌ی ویندوز ۱۰ مخصوص پی‌سی، ایکس‌باکس، هولولنز، اینترنت اشیاء و ... جدا شده است. این یعنی هنگام انتشار نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ برای رایانه‌های شخصی، مایکروسافت هیچ الزامی برای انتشار نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ موبایل ندارد.

تاکنون هیچ منبعی این موضوع را تأیید نکرده که ویندوز ۱۰ موبایل Feature2 نیز به مرحله‌ی انتشار آپدیت RTM رسیده باشد. مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد آپدیت پاییزی کریترز را برای دستگاه‌های موبایل نیز منتشر کند؛ بنابراین با توجه به این‌که تا به این لحظه نسخه‌ی RTM این آپدیت آماده نشده است، احتمال دارد که به‌زودی شاهد تکمیل آپدیت یادشده باشیم.

علاوه بر این احتمال دارد مایکروسافت همزمان با آپدیت پاییزی کریترز ، از دستگاه‌های ویندوزفون بیشتری پشتیبانی کند و بدین ترتیب کاربران بیشتری می‌توانند آپدیت جدید ویندوز ۱۰ موبایل را روی دستگاه‌های خود نصب کنند. این در حالی است که ردموندی‌ها پیش از این با انتشار آپدیت‌های جدید، فقط تعداد محدودی از گوشی‌ها و دستگاه‌های ویندوز موبایل را تحت پوشش قرار داده بودند. به‌روزرسانی کریترز از اکثر دستگاه‌های سری لومیا ایکس ۳۰ پشتیبانی می‌کند؛ به همین دلیل اگر این وضعیت در مورد آپدیت پاییزی کریترز تکرار شود، چندان تعجب نخواهیم کرد.

آیا قصد دارید همچنان عضو کاربران اینسایدر ویندوز باشید؟

حال که فرآیند توسعه‌ی آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ کامل شده است، آیا همچنان قصد دارید یکی از کاربران برنامه‌ی ویندوز اینسایدر باقی بمانید یا خیر؟ لطفا نظر خود را در این رابطه با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات