اندروید M مدیریت حافظ بهینه‌ تر و مصرف باتری کمتری خواهد داشت

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
تا چند روز دیگر نسخه جدید سیستم عامل اندروید با نام Android M در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل معرفی می‌شود. آخرین شایعات حاکی از آن است که تمرکز گوگل در این نسخه از اندروید بر مصرف بهینه‌تر باتری و اختصاص فضای کمتری از حافظه رم به سیستم عامل است.
تبلیغات

فقط چند روز تا کنفرانس Google I/O امسال باقی مانده و شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی اندروید ام بیشتر و بیشتر می‌شود. البته خیلی هیجان زده نشوید. احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان اندروید جدید معرفی می‌شود، اما تا زمان ارائه نسخه نهایی چند ماهی طول می‌کشد.

گفته می‌شود تمرکز اصلی اندروید M که فعلا آن را با نام Macadamia Nut Cookie می‌شناسیم، روی مصرف بهینه‌تر انرژی و اشغال فضای کمتر از حافظه رم خواهد بود. این طور که به نظر می‌رسد پروژه ولتا چندان موفق نبوده و گوگل قصد دارد به شکل عمیق‌تری بهینه‌سازی‌هایی را روی سیستم عامل موبایل خود اعمال کند. اشغال حافظه رم توسط سیستم عامل با کاهش Activityها در زمان خاموش بودن نمایشگر و کاهش چک کردن موقعیت کمتر خواهد شد؛ موضوعی که بسیاری مواقع خارج از کنترل می‌شود!

این خبر خوبی برای طرفداران اندروید است؛ سیستم عاملی که فضای کمتری از حافظه رم اشغال کرده و وقتی نمایشگر خاموش است، فرایندهای پردازشی را به حداقل می‌رساند. مورد اخیر ما را به یاد Stamina Mode تلفن‌های اکسپریا سونی می‌اندازد؛ یکی از بهترین ابزارهای ذخیره انرژی که تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات