پشتیبانی از ارتباط WiFi، ژست‌های تکانی و شکلک‌ها در اندروید ور با بروزرسانی 5.1 در راه است

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش اطلاعاتی در خصوص بروزرسانی جدید اندروید ور منتشر شد که نشان از اضافه شدن قابلیت‌هایی جدیدی نظیر تعامل بدون نیاز به لمس با ساعت دارد. کمپانی سونی اطلاعات در خصوص بروزرسانی جدید اندروید ور را در قالب یک پست در وبلاگ خود منتشر کرده است.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده در خصوص بروزرسانی جدید اندروید ور، قابلیت‌های جالب توجهی به سیستم‌عامل مخصوص ابزار‌های پوشیدنی گوگل اضافه خواهد شد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به تعامل با ساعت‌هوشمند بدون نیاز به لمس آن اشاره کرد. بر این اساس کاربران قادر خواهند بود در میان کارت‌های اعلانیه تنها با چرخاندن مچ دست خود عقب و جلو روند. سونی اعلام کرده که این قابلیت‌ها در قالب بروزرسانی 5.1 اندروید ور منتشر خواهد شد. همچنین باید به قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم اشاره کرد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند در صورت دور شدن از گوشی‌هوشمند، با اتصال مستقیم به شبکه‌ی بی‌سیم، به استفاده از ساعت‌هوشمند خود بپردازند. البته ساعت‌هایی که دارای آنتن بی‌سیم داخلی باشند، قابلیت استفاده از چنین امکانی را خواهند داشت. گوگل همچنین در این بروزرسانی امکان ترسیم شکلک‌ها را نیز برای کاربران امکان پذیر ساخته تا کاربران با کشیدن شکلک بتوانند به سرعت آن را برای دیگران ارسال کنند.

سونی این اطلاعات را با انتشار پستی در وبلاگ خود ارائه کرده و استفاده از این قابلیت‌ها را در اسمارت واچ 3 خود نوید داده است. هرچند سونی نام ساعت‌هوشمند دیگری را در پست خود به میان نیاورده، اما باید به این نکته اشاره کرد که بروزرسانی مورد نظر در تمام گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید ور اعمال خواهد شد. سونی همچنین به قابلیت‌های دیگری نیز اشاره کرده که از جمله‌ی آن باید به باز شدن پنجره‌ی پاپ آپ اعلانیه‌ها در ساعت هوشمند اشاره کرد. برای مثال در صورتی که کاربر در حال کار با اپلیکیشنی در ساعت‌هوشمند خود باشد، در صورت دریافت پیام، پنجره‌ی پاپ‌آپ روی صفحه‌ی نمایش پدیدار می‌شود که از این‌رو کاربر قادر است آن را باز کرده و پیام مورد نظر را ببیند.

از سایر قابلیت‌های اضافه شده به اندروید ور 5.1 می‌توان به امکان تغییر اندازه‌ی فونت اشاره کرد که بسیار کاربردی است و کاربران می‌توانند براساس نیازهای خود فونت را تغییر دهند. با توجه به اینکه اندروید ور روی ساعت‌های‌هوشمند متعدد با ویژگی‌ها و صفحات نمایش مختلف قرار می‌گیرد، امکان تغییر در اندازه‌ی فونت را می‌توان بسیار کاربردی خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات