دومین پیش‌نمایش فنی ویندوز سرور 2016 ماه آینده عرضه می‌شود

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
در ماه اکتبر، مایکروسافت اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی ویندوز سرور 2016 را عرضه کرد. اکنون 6 ماه از تاریخ عرضه‌ی آخرین ساخت Windows Server 2016 گذشته و زمان آن رسیده که خبرها در خصوص نسخه‌ی دوم شنیده شود.
تبلیغات

 گفته می‌شود که مایکروسافت برنامه دارد تا ماه آینده‌ی میلادی، دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی ویندوز سرور 2016 را عرضه کند. همچنین این کمپانی ابزار جدیدی برای افزایش مهلت لایسنس نخستین نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی ارائه خواهد کرد. لایسنس پیش‌فرض این نسخه به گونه‌ای تنظیم شده که در تاریخ 15 آوریل سال جاری منقضی خواهد شد.

متاسفانه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی نسخه‌ی دوم پیش‌نمایش فنی ویندوز سرور 2016 از سوی مایکروسافت تعیین نشده است. با این وجود انتظار می‌رود در کنفرانس بیلد امسال که در اواخر آوریل برگزار خواهد شد اطلاعات بیشتری در خصوص ویندوز سرور جدید ارائه دهد.

پیش‌تر اعلام شده بود که رونمایی و عرضه‌ی ویندوز سرور جدید همزمان با ارائه‌ی ویندوز 10 صورت نخواهد گرفت. بنابراین جای تعجب ندارد که مایکروسافت نسخه‌های بیشتری برای نسخه‌ی دسکتاپ ارائه می‌کند تا در وحله‌ی اول پایداری بیشتری برای سیستم‌عامل ایجاد شود. با این حال شنیده شدن خبرهایی که حکایت از عرضه‌ی قریب‌الوقوع نسخه‌ی جدید ویندوز سرور دارند موجب خشنودی مدیران سیستم و علاقمندان خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات