تصویر و جزئیاتی از داک جدید اوبونتو 17.10 منتشر شد

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
عکس و اطلاعاتی از‌ ظاهر داک جدید سیستم‌عامل لینوکسی اوبونتو ۱۷‌.۱۰ منتشر شد.
تبلیغات

کنونیکال که شرکت توسعه‌دهنده‌ی توزیع لینوکسی محبوب اوبونتو است، به تازگی تصمیم گرفته تا از پروژه‌ی محیط دسکتاپ یونیتی فاصله گرفته و به استفاده از محیط گنوم روی بیاورد. حال جزئیاتی از فرآیند توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اوبونتو منتشر شده که ظاهر داک جدید این نسخه را که در سمت چپ محیط دسکتاپ تعبیه شده، نشان می‌دهد.

کنونیکال داک جدیدش را بر پایه‌ی افزونه‌ی Dash to Dock شل گنوم توسعه داده؛ اما در عین حال تغییراتی در آن اعمال کرده تا برای رفع نیازهای کاربران بهینه‌تر باشد. بر اساس تصاویر فاش شده، بخش تنظیمات از داک جدید اوبونتو حذف شده است. بخش تنظیمات به کاربران اجازه می‌داد تا موقعیت مکانی، ابعاد، نوع تعامل و ظاهر داک را به دلخواه خود تغییر دهند. به منظور ویرایش داک در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اوبونتو، کاربران باید اجبارا این کار را از طریق اپلیکیشن dconf-editor انجام دهند. تعدادی از تنظیمات دیگر مربوط به داک نیز از طریق بخش کنترل سنتر اوبونتو در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که از جمله این گزینه‌ها می‌توان به قابلیت فعال‌کردن هوش مصنوعی اشاره کرد. با فعال کردن ویژگی یاد شده، بخش داک به طور خودکار در مواقعی که روی پنجره‌های دیگر قرار می‌گیرد به حالت مخفی در خواهد آمد تا برای کاربر مزاحمتی نداشته باشد.

اوبونتو ۱۷.۱۰

اضافه کردن داک جدیدی که قابلیت‌های اصلی یونیتی را ارائه می‌دهد، یک اقدام منطقی از جانب کنونیکال محسوب می‌شود. اوبونتو تلاش دارد تا همیشه اولین پورت برای توسعه‌ی توزیع‌های لینوکسی دیگر باشد و به همین دلیل سعی این سیستم‌عامل این است که همیشه نوعی حس آشنا بودن به کاربر القا کند زیرا کاربران در این شرایط در برابر تغییرات جدید، بازخورد مثبت‌تری دارند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مهاجرت اوبونتو از یونیتی به گنوم در افزایش یا کاهش تعداد کاربران این توزیع محبوب لینوکسی تاثیر خواهد داشت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات