ویندوز 10 فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد

سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
شاید ویندوز 10 منوی استارت کلاسیک یا خیلی از امکانات دوست‌داشتنی دسکتاپ‌های سابق را برای شما به ارمغان بیاورد، ولی پیشرفت‌های زیادی را در رابط کاربری و قابلیت‌های جدید خود دارد که ممکن است کمتر به آنها توجه شود. یکی از ویژگی‌های جدید ویندوز 10 ارائه فضای بیشتر ذخیره‌سازی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت، پستی را در وبلاگ خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد تیم پشتیبانی ویندوز 10 در حال کار بر روی الگوریتم فشرده‌سازی جدیدی است که تکنیک‌های شگفت‌انگیز جدید فشرده‌سازی ردموندی‌ها در Windows 10 به شما کمک می‌کند تا فضای بیشتری را برای ذخیره فایل‌های خود در اختیار داشته باشید.

مایکروسافت با استفاده از این سیستم فشرده‌سازی، می‌تواند برای سیستم‌های 32 بیتی 1.5 گیگابایت و برای سیستم‌های 64 بیتی تا 2.6 گیگابایت فضا صرفه جویی و آزاد کند. همین روش ذخیره‌سازی و فشرده‌سازی نیز در آینده روی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 پیاده‌ می‌شود.

گرچه ماجرا تنها به ذخیره فضای بیشتر ختم نمی‌شود. در مورد گزینه‌های بازیابی و راه‌اندازی مجدد، ویندوز 10 از ایمیج‌های ریکاوری جداگانه که معمولا سازندگان کامپیوترها استفاده می‌کنند، بهره نخواهد برد. همین کار باعث می‌شود بسته به مدل دستگاه و شرکت سازنده از 4 تا 12 گیگابایت فضای بیشتر آزاد شود که در نهایت با حجم قبلی به 15 گیگابایت می‌رسد.

البته در حال حاضر گوشی‌ها با توجه به اینکه سیستم ریکاوری متفاوتی دارند، از این تغییرات پشتیبانی نمی‌کنند و این روش تنها به تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌هایی خلاصه می‌شود که به سیستم عامل ویندوز 10 مجهز شده‌اند.

مایکروسافت مدت طولانی است که از سیستم فشرده‌سازی در ویندوز استفاده می‌کند، ولی به نظر می‌رسد این کمپانی توانسته راهی بهتر برای سیستم فشرده‌سازی فایل‌ها پیدا کند که برای ویندوز 10 مشکلی ایجاد نخواهد کرد. مایکروسافت قبل از خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده به میزان رم سیستم‌های کامپیوتری و سرعت پردازنده‌ی آنها برای استفاده از سیستم فشرده‌سازی جدید نگاه می‌کند.

سخنگوی مایکروسافت اشاره می‌کند اگر سسیستم فشرده‌سازی فایل بدون هر گونه مشکل یا واکنش خاص از دستگاه، فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، آنگاه این ارتقا به صورت خودکار ویندوز 10 را فشرده خواهد کرد. دستگاه‌های موجود و دستگاه‌های جدید که اواخر سال با ویندوز 10 عرضه خواهند شد، از این پیشرفت پشتیبانی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات