مایکروسافت و تلاش برای قدیمی جلوه دادن ویندوز 7‍

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ویندوز ۱۰ را به‌عنوان بهترین پلتفرم نرم‌افزاری در تمام گجت‌ها به توسعه‌دهندگان بشناساند. مایکروسافت این موضوع را از طریق نمایش SDKها، برگزاری جلسات و نمایش نمونه‌های توسعه یافته در پیش گرفته بود. اما یکی از نکات جالب، القای حس کهنگی ویندوز ۷ بود.
تبلیغات

یکی از جلسات برگزار شده در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها مربوط به سخنرانی کریس چارلا بود که با محوریت فرصت‌های جدید در ویندوز ۱۰ برای توسعه‌دهندگان مستقل بازی‌ها برگزار شد.

چارلا در این کنفرانس به بررسی پیچیدگی‌های توسعه‌ی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان پرداخت، اما یکی از اسلایدهای نمایش داده شده بسیار جالب بود و نظر بسیاری را نیز به خود جلب کرد. در این اسلاید مایکروسافت ویندوز ۷ را در قالب یک دستگاه IBM XT نمایش داده بود. مایکروسافت با نمایش این اسلاید، نگرش خود را در قبال آینده و همچنین ویندوز ۷ نمایش داد. ویندوز ۱۰ آینده‌ی مایکروسافت است و این کمپانی به سمت تحقق ایده‌های خود در قالب این سیستم‌عامل حرکت می‌کند. ویندوز ۷ در حال تبدیل شده به ویندوز ایکس‌پی دیگری است. کاربران تجاری روی خوشی به ویندوز ۸ نشان ندادند و همچنان بر استفاده از ویندوز ۷ پافشاری کردند، حال آنکه ردموندی‌ها در تلاشند تا تمام کاربران را به سمت استفاده از ویندوز ۱۰ سوق دهند.

نامگذاری نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مایکروسافت با عنوان ویندوز ۱۰، بی‌دلیل نیست، مایکروسافت در تلاش است تا در سال‌های آینده کاربران با نگاهی به گذشته و ویندوز ۷ و نبود امکان این سیستم‌عامل در اجرای اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰، به قدیمی بودن آن بیش از پیش پی برده و در واقع فاصله‌ی ویندوز ۷ تا ۱۰ را بیشتر احساس کنند. در واقع می‌توان این سیاست را همچون تعیین قیمت اجناس در فروشگاه‌ها خواند که به جای درج قیمت کامل، با کسر مبلغی اندک، قیمت پایین را به کاربران القا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات