تمام قابلیت‌های پیش‌نمایش ویندوز 10 موبایل از زبان مایکروسافت

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
مطالعه 5 دقیقه
مایکروسافت، شب‌ِ گذشته نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ را برای برخی از موبایل‌های ویندوز فونی ارائه کرد. در ادامه قابلیت‌های این نسخه‌ را برای‌تان لیست کرده‌ایم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انجام عملیات بر روی اعلانیه‌ها

Actionable-Notifications

در ویندوز ۱۰ نیازی نیست که بازی خود را متوقف کنید حتی در هنگام بازی نیز می‌توانید به اعلانیه‌ی دریافتی پاسخ دهید بدون اینکه نیاز باشد وقفه‌ای در کار خود ایجاد کنید. در واقع در ویندوز ۱۰ همچون اندروید و iOS کاربر می‌تواند بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن خاصی بر روی اعلانیه عمل مورد نظر خود را انجام دهد. مثلا اگر پیغامی دریافت کرده‌اید در زمان نمایش اعلانیه‌ی مربوط به آن می‌توانید پاسخ مد نظر خود را ارسال کنید. این کار بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشنِ پیغام رسان میسر می‌شود. اگر مایل به نگه‌داری اعلانیه‌ی نمایش داده شده نیستند و می‌خواهید از شر آن رها شوید تنها کافی است صفحه را لمس کرده و به سمت بالا بکشید تا اعلانیه‌ی مورد نظر ناپدید شود.

مدیریت فایل

File-Explorer

 در ویندوز ۱۰ نسخه‌ی جدیدی از اپلیکیشنِ File Explorer قرار داده شده است تا بتوانید از طریق آن مدیریت بهتری بر روی فایل‌های ذخیره شده در گوشی هوشمند خود داشته باشید. برای پیدا کردن File Manager دکمه‌ی را فشار داده و در لیست اپلیکیشن‌ها به دنبال File Explorer بگردید. پس از باز کردن اپلیکیش می‌توانید به پوشه‌های ذخیره شده بر روی حافظه‌ی گوشی خود رفته و به اسناد، تصاویر، موزیک‌ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

 اپلیکیشن Photos

Windows-10-Photos-for-phones

در اپلیکیشن Photos نه تنها قادر به مشاهده‌ی تصاویر و دسته بندی آن‌ها هستند بلکه می‌توانید ویدیوهای ذخیره شده بر روی گوشی‌ ویندوزی خود را تماشا کنید. این اپلیکیشن امکان همگام شدن تصاویر با سرویس ابری وان‌درایو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا در صورت تمایل بصورت خودکار تصاویر به فضای ابری آپلود شوند.

اگر مایل هستید عکس‌های ذخیره شده در وان‌درایو را نیز از طریق اپلیکیشن Photos مشاهده کنید وارد بخش تنظیمات شده و از قسمت Sources گزینه‌ی Show my photos and videso from OneDrive را فعال کنید. اگر کاربر اندروید و iOS هستید می‌توانید اپلیکیشن وان‌داریو را از این آدرس دریافت کنید.

 تنظیمات

Windows-10-Phone-Settings

بخش تنظیمات در ویندوز ۱۰ دستخوش تغییرات بسیاری شده است. برای یافتن این بخش باید ابتدا روی دکمه‌ی استارت کلیک کرده و سپس لیست اپلیکیشن‌ها را به سمت پایین کشیده و Setting را انتخاب کنید. بخش‌های مختلف تنظیمات در ویندوز ۱۰ طبقه‌بندی شده‌اند تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. مایکروسافت می‌گوید هنوز در حال کار بر روی تجربه‌ی کاربری در بخش تنظیمات است و در آینده از بازخوردهای کاربران نیز برای بهبود آن کمک خواهد گرفت.

 میان‌برهای تنظیمات با قابلیت سفارشی سازی

Expanded-Quick-Actions

در ویندوز ۱۰ همچون اندروید بخشی از اکشن‌سنتر به میان‌برهای مربوط به تنظیمات اختصاص داده شده است تا دسترسی سریع به تنظیمات پرکاربرد ساده‌تر شود. مثلا برای روشن و خاموش کردن شبکه‌ی وای‌فای یا کم و زیاد کردن شدت روشنایی صفحه به راحتی می‌توانید از این دکمه‌ها استفاده کنید مایکروسافت امکان سفارشی سازی و کم و زیاد کردن این گزینه‌ها را نیز در اختیار کاربر قرار داده است.

تبدیل صدا به متن

Windows-10-for-Phone-Keyboard

قابلیت جدیدی که مایکروسافت به صفحه‌کلید لمسی ویندوز ۱۰ اضافه کرده است امکان فعال کردن تشخیص صدا است که از طریق آن می‌توانید با به زبان آوردن کلمات مورد نظر، آن‌ها را تایپ شده تحویل بگیرید. برای این کار تنها کافی است دکمه‌ی میکروفونرا در صفحه‌کلید لمس کنید.

صفحه کلید را جابجا کنید

در گوشی‌های هوشمندی که صفحه‌نمایش ۵ اینج یا بالاتر دارند کاربر می‌تواند با لمس صفحه و نگه‌داشتن انگشت بر روی بخشی از صفحه کلید سایز یا مکان کلید مورد نظر خود را تغییر دهد.

شخصی سازی

Personalization windows 10

در ویندوز ۱۰ کاربر می‌تواند پس‌زمینه، صدای بخش‌های مختلف و صفحه‌ی قفل را سفارشی کند. برای دسترسی به این تنظیمات کافی است Personalization را از Setting انتخاب کنید. هر تغییری که اعمال می‌کنید پیش‌نمایش آن بلافاصله‌ نشان داده می‌شود.

این‌ها تنها برخی از تغییراتی هستند که در ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل‌ها صورت می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات