کورتنا در ویندوز ۱۰ معرفی شد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز در شهریور ماه سال جاری، اخبار متعددی در مورد بکارگیری کورتنا در ویندوز ۱۰ منتشر شد. حال مایکروسافت از دستیار صوتی هوشمند خود در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود، ویندوز، رونمایی کرده است.
تبلیغات

 بالاخره پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد احتمال بکارگیری کورتنا در ویندوز ۱۰، دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت حضور خود را در این سیستم‌عامل با یادآوری پیش‌بینی‌های خود در جا‌م‌جهانی فوتبال یادآوری کرد. همانطور که در گمانه‌های پیش از این برگزاری کنفرانس نیز مطرح شده بود، کورتنا در نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ روی نوار ابزار و در داخل کادر جستجو جا خوش می‌کند.

کورتنا در کنار کلید استارت روی نوار ابزار قرار خواهد گرفت که در واقع محل اصلی این دستیار صوتی است و اعلانیه‌های کورتنا نیز از همین مکان نمایش داده خواهد شد. در مراسم امشب مایکروسافت، بلفیور با اشاره به طراحی این سیستم صوتی، تلاش مایکروسافت را در جهت ایجاد راهکاری برای تعامل طبیعی‌تر با این دستیار صوتی خوانده است. بلفیور به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت کورتنا را پس از عرضه‌ی بیلد شماره‌ی fbl.9924 در ویندوز ۱۰ قرار خواهد داد.

CortanaInt

کورتنا در ویندوز ۱۰ تجربه‌ای متفاوت از گوشی‌های ویندوزفون را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. اجرای کوئری‌های مختلف در مورد نمایش فایل‌ها با پسوندهای گوناگون از فضای ذخیره‌ی ابری یا حافظه‌ی داخلی کامپیوتر از جمله‌ی این موارد است.

بسیاری از کاربران عادت دارند تا در ویندوز با استفاده از تایپ عبارات به ابزار‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. کورتنا همچون یک دستیار، افراد را در یافتن موارد مورد نظر یاری خواهد کرد.  برای مثال در صورتی که نام اسکایپ در کادر جستجوی کورتنا تایپ شود، در صورتی نصب بودن این نرم‌افزار، نام آن در ابتدا نمایش داده می‌شود و در غیر اینصورت شاهد نمایش داده شدن فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز برای نصب اسکایپ خواهیم بود.

کورتنا امکان اجرای ابزار‌های ویندوزی را نیز با استفاده از دستورات صوتی مهیا می‌کند. برای مثال با گفتن عبارت Hey Cortana, Play My Music، شاهد اجرای اپلیکیشن پخش‌کننده و پخش موسیقی خواهیم بود. Hey Cortana, Please be quiet نیز باعث توقف پخش موسیقی توسط کورتنا خواهد شد.

در انتها کورتنا با نمایش امکان ارسال ایمیل بدون لمس دستگاه، به حضور خود در مراسم امشب پایان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات